سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

علی‌اصغرمحمدی: هزینه حج عمره حدود 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سؤال همشهری در باره هزینه حج عمره گفت: با توجه با افزایش عوامل تأثیر گذار در تعیین هزینه‌های حج مانند بهای بلیت هواپیما، هتل و بیمه، هزینه حج افزایش یافته است.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: این افزایش در حج عمره حدود 9 درصد است.

وی با اشاره به رایگان بودن صدور ویزای حج اظهار داشت: عربستان برای انجام خدمات الکترونیکی ویزای حج از امسال به ازای هر ویزا مبلغ 5/10 دلار دریافت می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور از اعزام زائران به عمره مفرده از اوایل فروردین سال 87 خبر داد و گفت: امیداست با همکاری عربستان بتوانیم عملیات عمره را زودتر آغاز کنیم.

وی افزود: قرار بود ثبت‌نام زائران در کاروان‌ها از 17 بهمن شروع شود‌ ولی این کار با یک هفته تأخیر انجام می‌شود تا زمان اعزام عمره دقیقاً مشخص شود.

خاکسار قهرودی تصریح کرد: افرادی که تا پایان 15 مهر سال 1385‌ برای رفتن به عمره مفرده ثبت‌نام کرده‌اند، سال 87 به عمره اعزام می‌شوند.

وی در باره تعداد متقاضیانی که سال آینده به عمره اعزام می‌شوند، گفت: در عمره امسال 603 هزار نفر اعزام و در عمره سال آینده نیز همین تعداد اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این‌که امسال هیچ‌ ثبت‌نام جدیدی برای عمره مفرده انجام نشد، اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار نفر در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند که اعزام این افراد نیازمند 2 سال زمان است.

خاکسار قهرودی تأکید کرد: ثبت‌نام جدید عمره از سال آینده آغاز می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: در ثبت‌نام جدید تدابیری اندیشیده شد تا افراد نتوانند فیش خود را بفروشند و اگر از ثبت‌نام منصرف شدند با مراجعه به بانک پول خود را دریافت کنند.

وی افزود: فروش فیش دیگر امکان‌پذیر نیست و فقط امکان انتقال آن به بستگان درجه یک  وجود دارد و فیش‌ها غیرقابل فروش خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطر نشان کرد: همچنین اگر کسی برای عمره ثبت‌نام کرده باشد تا زمانی که به سفر اعزام نشود، نمی‌تواند‌دوباره ثبت‌نام کند.

خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام جدید عمره مفرده افراد می‌توانند هم از طریق الکترونیکی و هم از طریق مراجعه به بانک ثبت‌نام کنند. وی در باره حج تمتع امسال نیز گفت: امسال مشکلات زائران نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بوده است.

وی با اشاره به این‌که امسال نسبت به سال گذشته زائران بیشتری به حج تمتع اعزام شدند، گفت: البته مشکلاتی هم در سفر حج تمتع داشتیم که در پی رفع آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات زائران در موسم حج امسال این بود که پول بیش‌تری از ما دریافت کنید‌ ولی خدمات بهتری به ما ارائه دهید و در سال آینده براساس خواسته زایران بهای مسکن‌ها(به‌دلیل کاهش فاصله محل اقامت تا حرم)‌، حدود 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی در باره میزان افزایش هزینه سفر حج تمتع سال آینده گفت: نمی‌توان رقم دقیق اعلام کرد چرا که افزایش قیمت بر اساس عوامل مختلفی است که الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

قهرودی افزود: متوسط هزینه حج تمتع امسال یک میلیون و 800 هزار تومان بود.

وی در باره نحوه برخورد با زائران ایرانی گفت: نحوه برخورد با زائران ایرانی در حج تمتع مناسب بود و امیداست در عمره مفرده نیز شاهد برخوردهای در شان زائران ایرانی باشیم.

کد خبر 43568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز