سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید بر اینکه عرضه قلیان تا اعلام نتایج کمیسیون از سوی وزارت بهداشت و درمان همچنان ممنوع است، اظهار داشت: درخصوص اجرای طرح جمع آوری قلیان به وزارت بهداشت و درمان کمک کردیم

در حالی که این طرح متعلق به آنها بود؛ اما آنها با اعلام اینکه قادر به انجام این طرح نیستند از ما کمک خواستند و پلیس به وزارت بهداشت در اجرای این طرح کمک کرد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درخصوص جمع آوری قلیان اظهار داشت: پاسخ فرمانده نیروی انتظامی در این زمینه کامل‌کننده است و بعد از فرمایش ایشان جایی برای هیچ صحبتی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: هنگام مطرح شدن بحث برخورد با قلیان، موضوع ارتزاق افرادی که از این طریق امرار معاش می‌کردند، مطرح شد. پیش بینی کردیم که با موافقت تقاضای صاحبان این کسب درخصوص بازگشایی هر نوع واحد صنفی، مشکل صاحبان مغازه‌های قلیان فروشی مرتفع گردد.

چندی پیش اعلام شد پس از درخواست اتحادیه قهوه خانه‌داران تهران و برای جلوگیری از بیکاری فعالان این حرفه در نهایت رئیس‌جمهوری در نشست هیات دولت روز 30 دی ماه از وزرای بهداشت و کشور خواسته است جلوی افراط و تفریط در برخورد با قهوه‌خانه‌داران عرضه‌کننده قلیان گرفته شود.

همان زمان اعلایی، رئیس اتحادیه قهوه خانه‌داران تهران گفته بود: درصورت ابلاغ دستور ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور به اماکن و‌ قهوه‌خانه‌دار‌ها، از این پس قلیان فقط در مراکز مجاز و با مجوز اتحادیه آزاد می‌شود.

علایی با یادآوری فعالیت تنباکو‌فروشان، ذغال فروشان و سایر رشته‌های وابسته به صنف قهوه‌خانه‌داران، می‌گوید: با توقف فعالیت قهوه‌خانه‌دار‌ها این رشته‌ها نیز بیکار و راکد می‌شدند. هم اکنون 400 قهوه‌خانه، دارای مجوز و هزار قهوه‌خانه فاقد مجوز در تهران فعالیت می‌کنند.

اما سردار رادان با اشاره به دغدغه رئیس‌جمهوری به این موضوع گفت: قرار است کمیسیونی که مسئول  و متولی آن وزیر بهداشت و درمان است، برگزار شود تا راهکارهایی برای برطرف کردن این نگرانی ارائه دهند اما تاکنون هیچ ابلاغی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: منتظر تشکیل کمیسیون و اعلام نتایج آن هستیم تا این نتایج از طریق سلسله مراتب به ما اعلام شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص اینکه هیچکدام از قهوه خانه‌های سنتی مجوزی برای عرضه قلیان ندارند، به تداخل صنفی که هنوز وجود دارد، اشاره کرد و گفت: کسانی که کار آنها عرضه غذا بوده و در کنار آن قلیان نیز به شهروندان عرضه می‌کنند، کار آنها نوعی تداخل صنفی محسوب شده و صاحبان آنها تحت هیچ شرایطی اجازه چنین کاری را ندارند؛ اما دسته دیگر که جواز کسب آنها عرضه چای و قلیان بوده ، با توجه به اینکه قانون این بخش را برداشته است اساسا این جواز هم معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه بایستی نتایج کمیسیونی که مسئولیت آن به عهده وزیر بهداشت و درمان است از طریق سلسله مراتب به ما ابلاغ شود، اعلام کرد: تا اعلام نتایج کمیسیون از سوی وزارت بهداشت و درمان عرضه قلیان همچنان ممنوع است.

اجرای طرح امنیت اجتماعی تا رفع دغدغه‌ها

سردار رادان همچنین اعلام کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا زمانی که دغدغه و نگرانی مردم کاسته یا تمام نشود در همه بخش‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه برای ادامه این طرح در سال آینده باید در کمیسیون مربوطه آن را مورد توجه قرار دهیم تأکید کرد: شهروندان مطمئن باشند به قولی که دادیم پایبند هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال سوء استفاده از عکس‌های شهروندانی که توسط گشت‌ها بابت بدحجابی دستگیر شده‌اند‌، وجود دارد یا خیر؛ تأکید کرد‌: به هیچ عنوان این عکس‌ها برای شهروندان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا این عکس‌ها به‌عنوان سابقه انتظامی نزد پلیس محفوظ است و دسترسی به آن غیرممکن می‌باشد.

کد خبر 43569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز