پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات اسکان اضطراری و موقت به ۲۹ هزار و ۳۰ نفر از متاثرین حوادث جوی در چهار روز گذشته در ۳۰ استان کشور خبر داد.

اسكان سيل‌زدگان

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین روند عملیات امداد و نجات در حوادث ناشی از نزولات آسمانی اظهار داشت: از روز چهارم فروردین‌ تا صبح روز هشتم، در همه استان‌های کشور به جز استان البرز، عملیات امدادرسانی در جریان بوده است به طوری که در ۳۰۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محورهای کوهستانی امدادگران هلال‌احمر حضوری دائم داشته و مشغول خدمات‌رسانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در چهار روز گذشته در مجموع به ۵۶ هزار و ۵۸۵ نفر خدمات امدادی ارائه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۳۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و پنج مصدوم نیازمند به خدمات مراقبتی، به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران در حوادث مرتبط با نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: در چهار روز گذشته از ۴۱۲ واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته و ۲۱۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز برای ادامه مسیر رهاسازی شدند.

به گفته وی، همچنین ۹ هزار و ۸۱۳ تخته پتو، ۸۹۹ دستگاه چادر، ۲ هزار و ۲۹۷ تخته موکت، ۲۳ هزار و ۲۳۲ بطری آب معدنی، ۳ هزار و ۶۶۳ بسته غذایی، ۱۹ هزار و ۳۶۸ کنسرو، ۳۶ هزار و ۸۶۶ قرص نان، ۱۳۶ کیلوگرم خرما و ۳ هزار و ۵۷۷ کیلوگرم برنج، هزار و ۱۹۹ کیلوگرم روغن، هزار و ۳۸۳ کیلوگرم حبوبات و هزار و ۴۲۴ کیلوگرم قند و شکر در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

سلیمی با بیان این که امدادرسانی در ۱۴ استان کشور همچنان ادامه دارد، گفت: عموم مردم در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 435774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha