همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: محاسبات تراز دارایی‌ها نشان می‌دهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است.

بدهي بانك‌ها

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، افزود: چنانچه میزان فروش نفت کاهش یابد نمی‌توان برای اجرای پروژه‌ها به درآمدهای نفتی تکیه کرد بنابراین باید از طریق روش‌های دیگر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ که بحث تهاتر بدهی‌های بانک‌ها مطرح شد بر اساس مصوبه مجلس تاکید شد که ۵۰ درصد تهاتر بخش خصوصی باشد.
تاجگردون گفت: پروژه‌های بسیاری برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد و بخش خصوصی هم راغب به جذب آنهاست اما برخی مدیران با وجود تاکید و حمایت دولت و مجلس به دلیل ترس از مورد بازخواست قرار گرفتن از انجام این کار خودداری می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی همه مجموعه‌ها از جمله رئیس قوه قضاییه از واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی حمایت می‌کنند، انجام ندادن این کار ضعف مدیریت است.

کد خبر 438549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha