همشهری آنلاین: برانکو باز هم از بازیکنانش تقدیر کرد و گفت سخت‌ترین فصل را پشت سر گذاشته‌اند. وی در خصوص آینده‌اش با پرسپولیس گفت: در فوتبال هیچ وقت نمی‌دانید آینده چه می‌شود. چون همیشه گزینه‌هایی وجود دارد. همه چیز درباره من و بازیکنان ممکن است رخ دهد.

برانكو

برانکو، سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا به موضوعات مختلف مرتبط با فصلی که گذشت و نیز آینده خودش و بازیکنانش پرداخت. گزیده این مصاحبه بدین شرح است:

  • سخت‌ترین فصل‌مان را پشت سر گذاشتیم. این فصل با جدایی برخی بازیکنان روبه‌رو بودیم و باید جای آن‌ها را با داشته‌های‌مان پر می‌کردیم. این فصل با حروف طلایی در تاریخ پرسپولیس هک خواهد شد. چون به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده‌ایم و برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ ایران شدیم. امیدوار هستیم که در جام حذفی هم به فینال برسیم.
  • اگر با این شرایط بتوانیم در جام حذفی امسال هم قهرمان بشویم نتایج‌مان بسیار عالی خواهد بود.
  • ما تیمی هستیم که در سه سال اخیر بیش‌تر از تیم‌های دیگر درگیر کار بودیم. به خاطر همین به بازیکنانم افتخار می‌کنم.
  • در لیگ قهرمانان امسال هم حداقل ۶ امتیاز داوران از ما گرفتند.
  • قبل از اینکه به اردوی پیش فصل برویم با کادر فنی جلسه گذاشتم و در نهایت با وجود همه مشکلاتی که داشتیم تصمیم گرفتیم که بمانیم و قراردادمان را تمدید کردیم. آن زمان پیشنهاداتی هم داشتم اما نخواستم در وضعیتی که پرسپولیس محروم بود باشگاه، بازیکنان و هواداران را تنها بگذاریم
  • هیچ کسی اعتقاد نداشت که ما آن نتایج را در لیگ قهرمانان آسیا می‌گیریم. شرایط در آن مقطع طوری بود که برخی بازیکنان ما دقایق بازی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از بازی در لیگ برتر بود.
  • همیشه گفته‌ام السد از تیم ملی قطر قوی‌تر است. آن‌ها هشت ملی پوش دارند به علاوه "بونجا" و یک بازیکن کره‌ای دیگر که بسیار خوب هستند و درباره ژاوی و گابی دیگر نیازی به توضیح دادن نیست. شما قدرت تیم ملی قطر را هم در جام ملت‌های آسیا دیدید که قطعاً و با قاطعیت قهرمان آسیا شدند. این‌جاست که ارزش نتایج ما مشخص می‌شود.
  • ما هیچ وقت از داوری کمک نخواستیم. نه در لیگ ایران و نه در لیگ قهرمانان آسیا نخواستیم که داوران کمک‌مان کنند. فقط خواهش می‌کنیم که عادلانه داوری کنند. شما به لیگ قهرمانان امسال اشاره کردید که اشاره خوبی بود. ما هفت امتیاز کسب کردیم اما داوران ۶ امتیاز ما را دزدیدند. واقعیت این است اگر ایران افرادی را در کادر اجرایی AFC داشته باشد، داوری‌ها به این شکل نخواهد بود.
  • سبک کاری من این نیست که دائم اعتراض کنم. من بارها تکرار کرده‌ام که فقط به خاطر بی‌عدالتی عصبانی می‌شوم.
  • طوری ما را به داوری ارتباط می‌دهند که انگار داوری به ما کمک کرده است. کسی نمی‌بیند که با این شرایط در سه فصل متوالی بالای ۶۰ امتیاز کسب کردیم. قبل از ما قهرمان لیگ هرگز ۶۰ امتیاز کسب نکرده بود. بهترین خط حمله را داشتیم و قهرمان کشور هستیم. این در حالی است که فقط دو ملی پوش داشته‌ایم.
  • ما با عملکرد و بازی خودمان در لیگ قهرمانان آسیا درآمدزایی کردیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما پولی هدیه نکرد بلکه خود ما با عملکرد خودمان این پول را ایجاد کردیم.
  • من نمی‌دانم که باشگاه چقدر درآمد داشته و چقدر هزینه کرده است اما اینقدر می‌دانم که به بازیکنان و کادر فنی بدهکار است اما با این حال بازیکنان به خاطر طلب‌شان اعتراضی نکردند بلکه به خاطر هواداران و باشگاه جنگیدند، چون می‌دانستند باشگاه به هر حال به وظایفش عمل خواهد کرد. این در حالی است که بعضی باشگاه‌ها مثل سپاهان ۱۰ بازیکن جدید جذب کردند که همه بازی می‌کردند. استقلال هم حدود ۲۰ بازیکن جذب کرده است. پدیده هم تعدادی بازیکن جذب کرده، تراکتورسازی هفت تا هشت بازیکن جدید جذب کرد که سه نفر آن‌ها کاپیتان تیم ملی بودند.
  • تیم‌های دیگر بیشتر از پرسپولیس هزینه کردند. منطق این را می‌گوید، سه کاپیتان تیم ملی ارزش مالی‌شان بیشتر از سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شریفی است
  • آقای دالیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی هوادار هایدوک است؛ چون در آن‌جا بازی می‌کرد؛ اما یک ملی پوش از هایدوک و سه ملی پوش از دینامو به تیم ملی دعوت می‌کرد. طبیعتاً هر کسی طرفدار یک باشگاهی است. واقعاً درک نمی‌کنم که کجای این ایراد دارد که یک نفر هوادار باشگاهی باشد. رئیس جمهور فقید ما آقای توجمان هوادار دینامو بود و می‌آمد و بازی‌های این تیم را می‌دید. حضور او معنای خاصی نداشت چرا که یک هوادار بود. هر کسی به هر حال طرفدار یک طرف است. چرا آقای عراقچی نباید این حق را داشته باشد که هوادار پرسپولیس باشد؟ طبیعتاً برای ایشان هم همانند ما اولویت اول تیم ملی فوتبال است. قطعاً خیلی از نمایندگان مجلس هوادار استقلال هستند؛ تعدادی هم هوادار تراکتورسازی هستند؛ خیلی‌ها هم هوادار پرسپولیس هستند. چرا نباید هواداری کنند؟
  • من نگفتم که در همه بازی‌ها عالی کار کردیم. نمی‌شود انتظار داشت در هر بازی عالی باشیم. من می‌دانم در بعضی بازی‌ها خوب نبودیم چون همیشه بازی‌های خودمان را آنالیز می‌کنیم. همیشه ضعف‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم.
  • الان من و هم تعداد قابل توجهی از بازیکنان پیشنهاداتی دارند. طی آخرین جلسه‌ای که در باشگاه داشتیم تصمیم گرفتیم هر بازیکنی که پیشنهاد جدی و خوبی دارد می‌تواند برود. چون ما نمی‌خواهیم جلوی پیشرفت کسی را بگیریم. همین داستان شامل حال من هم می‌شود. خواهیم دید وضعیت به چه شکل خواهد شد و الان نمی‌توانم حرفی بزنم. به این موضوع هم فکر نکرده‌ام و فقط تمرکزم روی بازی جام حذفی است. خیلی‌ها با من تماس می‌گیرند اما تا وقتی که همه چیز تمام نشده با کسی صحبتی نمی‌کنند.
  • در فوتبال هیچ وقت نمی‌دانید آینده چه می‌شود. چون همیشه گزینه‌هایی وجود دارد؛ از برگشتن به خانه و ادامه دادن در اینجا ممکن است اتفاق بیفتند. واقعاً سخت می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد اما واقعیت این است که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم.
  • همه چیز درباره من و بازیکنان ممکن است رخ دهد. فعلاً به هیچ چیز فکر نکردم و تمرکزم به بازی پیش‌رو است.
  •  برای آقای ویلموتس آرزوی بهترین‌ها را دارم. به خاطر اینکه در تیم ملی ایران نتیجه بگیرد. چون تیم ملی ایران لیاقت نتیجه گرفتن را دارد. چون نسل فعلی فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد. امیدوارم و دلم می‌خواهد آقای ویلموتس بتواند انتظاراتی که مردم ایران دارند را برآورده کند.
  • ویلموتس را از زمانی که بازیکن بوده می‌شناسم و می‌دانم بیش‌ترین دوره بازیگری‌اش در باشگاه شالکه بوده است. مدتی هم سرمربی تیم ملی بلژیک بوده است اما اینکه چه جور مربی‌ای است را نمی‌دانم. چون اطلاعات کافی درباره‌اش ندارم. اما قطعاً رییسان فدراسیون آنالیز خوبی داشته‌اند که در این مدتی که تیم ملی سرمربی نداشت ویلموتس را انتخاب کردند. ما هم همانطور که تا به حال حمایت کردیم باز هم از تیم ملی حمایت می‌کنیم. همه با هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم چون موفقیت تیم ملی موفقیت همه ماست.
  • دیدار برابر سپاهان زیباترین شکل برای پایان دادن به فصل جاری است. چون فینال قبل از فینال را دو تیم از بهترین تیم‌های ایران بازی می‌کنند؛ یعنی قهرمان و نایب قهرمان لیگ ایران به مصاف هم خواهند رفت. بنابراین به بهترین شکل فصل به پایان می‌رسد. امیدوارم فضا بسیار خوب باشد چون فوتبال برای همین است که هواداران از فوتبال لذت ببرند و گاهی هم کری خوانی کوچکی بین‌شان باشد. ما انتظار داریم و تلاش می‌کنیم که بازی را ببریم و الان هم بی‌صبرانه منتظر شروع بازی هستم. طبیعتاً دوست داریم فصل را با برد تمام کنیم اما می‌دانیم سپاهانی‌ها هم همین را می‌خواهند تا پیروز باشند. امیدوارم روز چهارشنبه یک نمایش عالی ببینیم.
کد خبر 441666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha