چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

از ما نشنیده بگیرید اما ظاهراً به همین زودی‌ها قیمت گوشی تلفن همراه یا همان موبایل خودمان افزایش پیدا خواهد کرد. به همین علت توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دارید تا فرصت باقی است دست به کار شوید.

افشار فروتن لاریجانی، رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گوشی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: اولین سری گوشی‌هایی که با تعرفه جدید  25‌درصدی وارد کشور شده به‌زودی به بازار خواهد رسید به همین علت انتظار می‌رود گوشی‌های جدید که توسط واردکنندگان قانونی توزیع می‌شود کمی گران‌تر از گوشی‌های موجود در بازار باشد.

به گفته لاریجانی، بیشتر گوشی‌های موجود در بازار در دوره افزایش تعرفه به‌صورت غیرقانونی و قاچاق وارد بازار شده بنابراین طبیعی است که نسبت به گروه تازه‌وارد که از طریق مبادی قانونی وارد شده ارزان تر باشد. اما خرید یک گوشی گران ولی قانونی به جای گوشی‌های ارزان و  قاچاق چه سودی برای خریدار دارد؟

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی معتقد است: سرویس‌دهی مناسب‌تر، ضمانت مناسب برای خدمات پس  از فروش و امکان ردیابی  درصورت سرقت گوشی از جمله مزیت‌هایی است که انگیزه خرید گوشی‌های مجاز را افزایش می‌دهد.

لاریجانی به خریداران گوشی همراه توصیه می‌کند در هنگام خرید از ورود قانونی آن مطمئن شوند و به این نکته هم توجه کنند که صرف وجود ضمانتنامه، ورود قانونی و قاچاق نبودن گوشی را تضمین نمی‌کند.

به گفته او فقط  10 تا 15 شرکت معتبر رسماً اجازه ضمانت گوشی‌های تلفن همراه را دارند و شرکت‌های متفرقه از نظر انجمن فاقد اعتبار  هستند.

لاریجانی می‌گوید: عده‌ای از این شرکت‌ها با  نام‌های مشابه شرکت‌های معتبر سعی در فریب خریداران دارند بنابراین خریداران حتماً از اعتبار برگه گارانتی مطمئن شوند.

او در پایان درخصوص حل و فصل مشکل کمبود کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی هم می‌گوید: تغییر محسوسی ایجاد نشده و مشکلات کماکان ادامه دارد. قیمت سیم‌کارت هم به طور کلی چه نوع دائم و چه انواع اعتباری به علت تعطیلات میان‌هفته‌ای چندان تغییری نکرده است.

کد خبر 44233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز