همشهری آنلاین:  مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تاکید بر ارتقای توانمندی‌های نیروی انسانی این مرکز گفت: برای تامین منابع انسانی تلاش داریم از بخشنامه وزارت علوم درخصوص فرصت مطالعاتی اساتید و نخبگان در دستگاه های اجرایی استفاده کنم و با حضور اساتید و نخبگان در مرکز، خدمات بیشتری به شهر تهران ارایه کنیم.

بوچانی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران، دکتر محمدحسین بوچانی که در شورای معاونان این مرکز سخن می‌گفت با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس یکی از اصلی‌ترین رویکردها و مهمترین مناسبت‌های کشور ما و یکی از نقاط روشن، اصیل،‌ شفاف و توسعه دهنده حکومت اسلامی در ایران است.

وی با تاکید بر ضرورت تصویب برنامه سالانه مرکز مطالعات به عنوان کلیدی‌ترین و حیاتی‌ترین ماموریت مدیریتی مرکز، تصریح کرد: ظرف ده روز آینده برنامه سال ۹۸ مرکز براساس دستورالعمل‌های موجود تهیه و برای تایید به دفتر شهردار تهران ارسال خواهد شد.

بوچانی درباره اولویت های برنامه سال ۹۸ مرکز مطالعات تبیین کرد: کاربردی و عملیاتی بودن پروژه‌ها، تعیین تکلیف پروژه‌های جاری،‌ توجه به برنامه های پنج‌ساله شهرداری تهران و برنامه‌های پنج‌ساله کشور و ارتباط تعیین‌کننده و موثر با شورای شهر جزو اصول محوری برنامه مرکز در سال ۹۸ خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت استراتژیک برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی شهر تهران در مرکز مطالعات گفت: در شهرداری تهران، بیش از چهل بخش پژوهشی مشغول به کار هستند که تلاش داریم با اتکا به آیین نامه های موجود، سامانه پژوهشیار و تعاملات اثربخش با شهرداری و شورای شهر، به وحدت رویه در پژوهش های شهری برسیم. به صورت خاص در خصوص مرکز پژوهش های شورای شهر، مذاکراتی با رییس شورا و شهردار تهران انجام شده که پس از تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.

بوچانی تاکید کرد: تلاش ما این است که مرکز در حوزه پژوهش های شهری، نقش کانونی در میان نهادهای مسوول از جمله استانداری، شهرداری، شورای شهر و شورای عالی استان ها ایفا کند.

رییس مرکز مطالعات در ادامه با تاکید بر ارتقای توانمندی های نیروی انسانی این مرکز، اظهار داشت: برای تامین منابع انسانی تلاش داریم از بخشنامه ارزشمند وزارت علوم درخصوص فرصت مطالعاتی اساتید و نخبگان در دستگاه های اجرایی استفاده کنم و با حضور اساتید و نخبگان در مرکز، خدمات بیشتری به شهر تهران ارایه کنیم.

بوچانی در ادامه به ضرورت احیای شوراهای عالی در مرکز براساس قانون تاکید کرد و گفت: شورای نظارت بر چاپ و نشر کتاب زیر نظر مرکز فعالیت می‌کند و تمام آثاری که در شهرداری تهران منتشر می‌شود باید مجوز این شورا را اخذ کند. ما برای فعال کردن این شورا و ضمانت اجرایی آن اقدامات موثر انجام خواهیم داد.

وی افزود: در کنار این شورا، تلاش داریم با احیای دبیرخانه شورای عالی نظارت بر شهر تهران و شوراهای راهبردی از جمله شورای دیپلماسی و امور بین الملل شهر تهران، خدمات کیفی تری به شهرداری و شهروندان ارایه کنیم.

در این جلسه هریک از معاونان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، پیشنهادات و نکته نظرات خود را درخصوص برنامه های راهبردی مرکز مطالعات ارایه کردند و تصمیماتی درخصوص برنامه های آتی مرکز از جمله تدوین برنامه سال ۹۸ اتخاذ شد.

کد خبر 442542

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha