گروه سیاسی: دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از گفت‌وگوهای غیررسمی خود از بعید بودن رای‌گیری درباره تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تا زمان انتشار گزارش آژانس خبر دادند.

15 عضو شورای امنیت چهارشنبه شب در نشستی غیررسمی که به گفته نماینده انگلیس در سازمان ملل برای شنیدن دیدگاه‌های 10 عضو غیر دائم این شورا تشکیل شده بود، بار دیگر نتوانستند درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق برسند.

به گزارش مهر، جان ساورز که یکی از طرفداران پیش‌نویس جدید قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران است در جمع خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم که درباره این قطعنامه تا پیش از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای گیری شود.

یک دیپلمات غربی هم تاکید کرد: تمرکز بر این گزارش که از سوی محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر می‌شود، یک سردرگمی است، چرا که این گزارش به آن چیزی نمی‌پردازد که شورای امنیت به آن می‌پردازد.

تطبیق گزارش‌ها

از سوی دیگر دیپلمات‌های غربی حاضر در وین ادعا کردند که آمریکا به‌تازگی اطلاعات جدیدی از برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده است.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، این دیپلمات‌ها با اعلام این مطلب مدعی شدند که این اطلاعات جدید بیانگر تلاش‌های ایران برای فعالیت در بخش‌های نظامی است.

این در حالی است که گفته می‌شود این اقدام آمریکا در بحبوحه نگرانی غربی‌ها از محتوای گزارش البرادعی و به منظور تحت‌تأثیر قرار دادن گزارش آژانس صورت گرفته است.

کد خبر 44359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز