همشهری ٱنلاین: دو فضانورد جمعه 15 فوریه (26 بهمن) آخرین راه‌پیمایی فضایی برای تکمیل نصب آزمایشگاه اروپایی کلمبوس روی ایستگاه فضایی بین‌‌المللی را انجام دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس در سومین راهپیمایی فضایی فضانوردان شاتل آتلانتیس که یک هفته پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده است،آنها ابزارهایی علمی را روی بخش بیرونی آزمایشگاه کلمبوس نصب کردند و یک ژیروسکوپ معیوب  را برای انتقال بوسیله شاتل به زمین در هفته آینده جداکردند.

 رکس والهایم و استانلی لاو مجموعه‌ای از ابزارهای رصد خورشیدی و نیز جعبه بزرگی حاوی هشت وسیله از جمله برای شناسایی برخورد شهابسنگ‌های کوچک و اندازه‌گیری پرتوهای فضایی را به آزمایشگاه اروپایی کلمبوس متصل کردند.

این کار یه همراه جدا کردن یک ژیروسکوپ معیوب ایستگاه فضایی و افزودن نرده‌های کلمبوس بیش از 6 ساعت طول کشید.

این فضانوردان پیش از بازگشت به داخل ایستگاه یک تراشه کوچک در یک نرده نزدیک ورودی ایستگاه را بررسی کردند و به تمیز کردن آن پرداختند.

در پایان این راهپیمایی 7.5 ساعته فضانوردان تولد فضانورد، للاند مالوین را که  اوپراتور بازوی روباتی ایستگاه بود و روز جمعه 40 ساله شده بود، تبریک گفتند.

در فاصله روز جمعه تا دوشنبه که زمان جداشدن آتلانتیس از ایستگاه فضایی است، 10 فضانورد حاضر در این مجموعه امیدوارند کارهای باقیمانده درون آزمایشگاه کلمبوس را به اتمام برسانند.

ناسا طول ماموریت آتلانتیس را از 12 روز به 13 روز افزوده است تا امکان تکمیل کارهای آزمایشگاه کلمیوس فراهم شود.

کد خبر 44371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز