شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری آمریکا سفر خود به چند کشور آفریقایی را آغاز کرد.

به گزارش بی بی سی، جورج بوش در ابتدا از بنین دیدار خواهد کرد و سپس به تانزانیا، رواندا، غنا و لیبریا خواهد رفت. جورج بوش در سفر خود به این کشور‌های آفریقایی از نزدیک نتایج حاصله از طرح مبارزه با ایدز که با سرمایه گذاری آمریکا انجام می‌گیرد را مشاهده خواهد کرد. بوش پیش از این سفر خواستار افزایش بودجه این طرح به میزان 30 میلیارد دلار شده بود.

در این سفر بوش محور مذاکرات خود را بر سیاست تجاری آمریکا در آفریقا، احداث پایگاه‌های نظامی و مساله رقابت اقتصادی با چین در قاره آفریقا متمرکز خواهد کرد.

جورج بوش در مصاحبه خود با بی بی سی از دیدگاه خود نسبت به اوضاع در منطقه دارفور سودان دفاع کرد و ادعا کرد که به رغم وقوع یک نسل کشی در این منطقه قصد ندارد نیرو‌های نظامی ارتش آمریکا را به کشور مسلمان دیگری اعزام کند. جورج بوش همچنین بر اعمال تحریم‌های آمریکا بر سودان اشاره کرد و گفت به رییس جمهوری چین یادآوری خواهد کرد که می‌توان جهت کاهش رنج مردم دارفور اقدامات بیشتری انجام داد.

این دومین سفر دوره‌ای بوش به کشور‌های آفریقایی از زمان تصدی کگری مقام  ریاست جمهوری محسوب می‌شود. بوش پیشتر در سال 2003 به تعدادی از کشور‌های آفریقایی سفر کرده بود. در این سفر لورا همسر بوش وی را همراهی می‌کند.

کد خبر 44374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز