وحید سرلک در گفتوگو با ایسنا توضیح داد: دقت داشته باشید که مدیریت پارک حاشیهای اتفاق جدیدی نیست؛ چرا که پیش از این فضای پارک خودروها توسط پارکبان و یا پارکومتر کنترل میشد اما در این طرح با حذف نیروی انسانی(پارکبان) و پارکومترها که به دلیل تکنولوژی قدیمی مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده بودند، تنها نسبت به مدیریت هوشمند پارک حاشیهای اقدام کردیم.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بنا بر مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران میبایست پیشتر از این نسبت به ساماندهی و مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای اقدام میشد اما بررسیها، برگزاری مزایده و انتخاب پیمانکار زمانبر بود بگونه ای که نهایتا منطقه ۲ به عنوان منطقه پایلوت برای اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای انتخاب شد و از اول تیرماه سالجاری این طرح در ۷ مسیر (۳۵معبر) این منطقه اجرایی خواهد شد.
او گفت: این طرح در راستای عدالت اجتماعی و حل مشکل ترافیک اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح سعی داریم مردم را به انجام سفرهای کوتاه مدت با وسایل شخصیشان تشویق کنیم و نباید اینگونه باشد هر فردی هرجایی که دلش خواست خودرو خود را پارک کرده یا یک فرد صبح تا شب خودروی شخصیاش را در خیابان و یا جلوی مغازهاش پارک کند و این مسئله سبب شود که شهروندان دیگر برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابانها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند و در آخر مجبور به پارک دوبل که مشکلات ترافیکی زیادی ایجاد می کند، شوند.
سرلک در مورد جزئیات اجرای این طرح با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر تهران نیم ساعت اول برای توقف خودروها رایگان خواهد بود و بعد از آن قیمت توقف افزایش مییابد، ادامه داد: رانندگان میبایست ابتدا در سامانه "تهران من" مشخصات خودرو خود را وارد کرده و حساب کاربری خود را شارژ کنند تا بتوانند از توقف نیم ساعته رایگان بهره ببرند.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه فضای پارک حاشیهای در منطقه دو شناسایی شده و محلهای مجاز با نصب تابلوی آبی رنگ و خطکشی مشخص شده است اظهار کرد:خودروها در این فضاهای تعبیه شده که براساس استاندارهای پارک حاشیهای ایجاد شده است، میتوانند خودروی خود را پارک کنند.
او گفت: ۱۴هزار فضای پارک حاشیهای در منطقه دو شناسایی کردیم که در فاز اول ۹۰۰۰ فضای جای پارک هوشمندسازی میشود. در حال حاضر تنها ۷ معبر منطقه ۲ تحت پوشش مدیریت هوشمند پارک حاشیهای است اما در آیندهای نزدیک، کل مسیرهای منطقه دو تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
سرلک با بیان اینکه در حال حاضر هشت دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات کنترلی طراحی شده تا نسبت به کنترل پارک حاشیهای در منطقه دو اقدام کنند؛ گفت: این خودروها در سطح خیابان حرکت خواهند کرد و پس از ثبت شماره پلاک خودروها پارک شده نسبت به کنترل زمان آنها اقدام خواهد کرد و اگر بیش از نیم ساعت خودرویی در معبر پارک شده باشد، نسبت به محاسبه هزینه توقف اقدام خواهد کرد.
سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مقرر شده تا برای افرادی که توان دسترسی به اینترنت ندارند، کیوسکهایی تعبیه شود تا نسبت به ثبتنام آنها اقدام کنند، گفت: فضاهای پارک حاشیهای در تهران مشخص شده و براساس اولویت پهنهبندی شده و هوشمندسازی خواهد شد.
نظر شما