مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

محمدیاسین دهقان-  یزد- خبرنگار: یکی از نقایصی که به‌ویژه در فصل تابستان متوجه سیستم حمل ونقل عمومی شهر به‌خصوص اتوبوس‌ها است، نامناسب بودن ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوس است.

ساماندهی ایستگاه‌ها و پایانه‌های اتوبوس

بسیاری از مسافران به دلیل نداشتن سرپناه مناسب در ایستگاه‌ها و پایانه‌ها رغبتی برای انتظار کشیدن ندارند و سفر با خودروهای شخصی را ترجیح می‌دهند، از این رو سامان‌دهی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها در افزایش آمار مسافران تاثیر بسزایی دارد. معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهردار  یزد می‌گوید: در سال ۹۷ با توجه به مصوبه شورای شهر یزد و هماهنگی صورت‌گرفته برابر با ردیف بودجه نسبت به خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه مینی‌بوس اقدام شد که یکی از این مینی‌بوس‌ها ویژه معلولان است.

«داوود زارع» ادامه می‌دهد: این ناوگان در مسیرهای ۵۸ گانه اتوبوسرانی یزد و حومه در حال خدمت‌رسانی است. وی به دیگر اقدامات سازمان برای ارائه بهترین خدمات به مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی شهر از جمله بهسازی و مناسب‌سازی پایانه‌های اتوبوسرانی اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر ۶ پایانه درون شهری در یزد فعال و در حال خدمات‌رسانی به مسافران است. معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد درباره کیفیت پایانه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهری می‌گوید: با توجه به این‌که چند سال از عمر پایانه‌ها می‌گذرد، نیاز است که در بودجه شهرداری یزد اعتبارویژه‌ای برای ساماندهی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها در نظر گرفته شود. وی همچنین بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی ایستگاه‌ها با رویکرد تقاضای سفر تاکید می‌کند و از استقبال از مشارکت بخش خصوصی برای ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس شهری و تلاش برای جلب مشارکت خبر می‌دهد.

کد خبر 445331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha