همشهری آنلاین: علیرضا علی‌احمدی، وزیر پیشنهادی رییس ‌جمهوری اسلامی ایران برای تصدی وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه 30 بهمن از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.


علی‌احمدی که 11 آذر ماه سال‌جاری، پس از استعفای محمود فرشیدی از سوی رئیس‌جمهوری به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد، در جلسه علنی صبح سه‌شنبه 30 بهمن با کسب 133 رای مثبت در برابر 92 رای منفی و 29 رای ممتنع از مجموع 258 نماینده حاضر در مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش تعیین شد.

احمدی‌نژاد: سنگین‌ترین مسئولیت برعهده آموزش و پرورش است  

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ‌گفت: مسئله آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت همواره دغدغه همه شما نمایندگان و ما و همه دلسوزان و ملت عزیز ایران بوده است.
 
محمود احمدی نژاد افزود: به خاطر دارم که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش وتعلیم و تربیت همواره در صدر امور مورد اهتمام مسئولان کشور بوده است.

وی اضافه کرد: همه معتقدیم که پایه ساختن کشور، پایه برپایی جامعه ای سعادتمند و حیات طیبه الهی و انسانی، پایه انتقال فرهنگ انقلاب و تربیت نسل های شجاع، عالم، مومن و مبتکر، آموزش و پرورش و مجموعه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور است.

رئیس جمهور حساس ترین و سنگین ترین مسئولیت را در مجموعه مسئولیت های کشور برعهده وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: من در همین تریبون قبلا هم اعلام کردم که اگر همه ما و همه امکانات کشور بسیج شویم و آموزش و پرورش را به نقطه مطلوب برسانیم، بزرگ ترین خدمت به انقلاب و کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی، تلاش های فراوانی در این سازمان برای ارتقای سطح آموزشی کشور انجام شده است.

آقای احمدی نژاد با قدردانی صمیمانه از همه خدمتگزاران در عرصه آموزش و پرورش گفت: با وجود این تلاش ها، نگرانی از ثمربخش بودن تصمیمات گذشته وجود دارد.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش های فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: در دو سال و نیم گذشته دولت و مجلس همه توان خود را برای پشتیبانی از آموزش و پرورش به کار گرفتند اما اکنون آموزش و پرورش نیازمند تجدید ساختار، نگاه، روش و عمل و سرمایه گذاری بالاتر و والاتر است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به وجود انسان های دلسوز، مومن، فداکار و توانمند در مجموعه فرهنگیان و آموزش و پرورش کشور گفت: به طور قطع می توان اعلام کرد مومن ترین، پاک ترین، پرکارترین و مفیدترین سازمان کشور، آموزش و پرورش است.

رئیس جمهور افزود: نوسانات پیش آمده و فشارهای سنگین اقتصادی به خانواده ها از گذشته تاکنون کمترین تاثیری در عملکرد معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش نداشته است.

احمدی نژاد گفت: امروز وقت آن است که دولت و مجلس تصمیم بالاتری برای آموزش و پرورش بگیرند و سرمایه گذاری بیشتری برای آن انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به بررسی های صورت گرفته برای انتخاب فردی که ویژگی های بهتر و بیشتری برای تامین نظر دولت و مجلس در حوزه آموزش و پرورش داشته باشد گفت: در این جمع بندی به آقای علیرضا علی احمدی رسیدیم که 27، 28 سال عمر کاری خود را صرف تألیف و تربیت و فرهنگ کرده است.

رئیس جمهور افزود: اگر چه امروز آقای علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه با درجه دانشیاری با تألیفات و مقالات فراوان است اما در 27 ، 28 سال عمر کاری خود همواره با نظام آموزش و پرورش مرتبط بوده و در برهه ای هم مسئولیت های مهمی در آموزش و پرورش داشته و بخش غالب کارهایش فرهنگی بوده است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به سابقه همکاری علی احمدی با ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، همکاری های دانشگاهی وی در داخل و خارج محیط دانشگاه ها و همکاری مستمر او با نهادهای فرهنگی، برنامه ریزی، پژوهشی و مدیریتی گفت: آقای علی احمدی در دو سال اخیر هم تجربه موفقی داشته است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس شورای اسلامی و حمایت همه جانبه دولت و همراهی همه اهالی آموزش و پرورش، شاهد جهش و حرکت شکوفا و رو به جلو آموزش و پرورش برای بهبود وضع این وزارتخانه و بهره مندی از همه توانایی ها و استعداد های آموزش و پرورش باشیم.

احمدی نژاد گفت: آقای علی احمدی در مدیریت راهبردی و منابع انسانی متخصص است و این همان چیزی است که آموزش و پرورش امروز به آن نیاز دارد که شخصی برای آن در نظر گرفته شود که علاوه بر آشنایی با مدیریت منابع انسانی، با نظام تربیتی کشور نیز آشنا و وجه غالب کارهایش فرهنگی باشد.

رئیس جمهور به تعامل و ارتباط خوب دو ماه گذشته علی احمدی در زمان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش با مجلس و نمایندگان اشاره کرد و افزود: امیدواریم ایشان با رأی اعتماد شما کارهای تحولی و سازنده خود را آغاز کند.

آقای احمدی نژاد خطاب به نمایندگان گفت: شما به اهمیت امر و نیازها در این زمینه به خوبی واقفید و با آقای علی احمدی هم تا حدود زیادی آشنایید.

وی در پایان از همه کسانی که به تصمیم گیری مجلس در این زمینه کمک می کنند، اعم از آنهایی که رأی مثبت یا منفی می دهند قدردانی کرد.

کد خبر 44720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز