همشهری آنلاین : بحث بر سر این که آیا ینز لمن به سمت خود در تیم ملی آلمان ادامه دهد، شدت بیشتری یافته است.

پس از مانورهای نامطمئن او در مسابقه با تیم ملی اتریش، اکنون نگاه‌ها به سوی جوان‌ترها جلب شده است.

ینس لمان در آخرین بازی‌های جام ملت‌های اروپا، موقعیت خود را به عنوان مرد شماره یک تیم آلمان تثبیت کرد. او که به جای اولیور کان ایستاده بود، توانست در موقعیت‌های حساس قدرت خود را در دروازه به جهانیان نشان دهد.

کمبود تمرین، باعث سقوط لمان
 
آندریاس کوپکه، مربی دراوزه‌بانان تیم ملی آلمان معتقد است که حضور لمان به عنوان دروازه‌بان رزرو در آرسنال، به موقعیت او لطمه زده، زیرا عدم شرکت در مسابقات باعث خواهد شد که این دروازه‌بان با‌تجربه سقوط کند.

 کوپکه البته هنوز امیدوار است که لمان بتواند به موقعیت پیشین خود بازگردد، اما معتقد است که بحث برسر جانشینوی باید ادامه یابد. به عقیده کوپکه، اگر لمان زیر فشار روحی قرار گیرد، توانایی‌هایش تازه گل می‌کنند.
 
شانسی برای جوان‌ترها
 
در حال حاضر ۳ دروازه‌بان برای تیم ملی درنظر گرفته‌ شده‌اند: ینس لمان، تیمو هیلده‌براند (۲۸ ساله) و روبرت انکه (۳۰ ساله).

به نظر آندریاس کوپکه، تیمو هیلده‌براند، دروازه‌بان تیم والنسیا هم در بازی‌های باشگاهی اخیر آنچنان درخشان نبوده‌است. در این صورت، به گفته‌ مربی دروازه‌بانان تیم ملی، تنها روبرت انکه شانس این را دارد که در بازی‌های جام ملت‌های اروپا در دروازه آلمان بایستد.
 
کوپکه ضمن انتقاد به لمان و هیلده‌براند تاکید می‌کند که تا آغاز بازی‌های اروپایی در ماه ژوئن خیلی چیزها می‌تواند اتفاق بیفتد؛ مثلا اینکه لمان دوباره بدرخشد و یا دروازه‌بانان جوانتری مثل رنه آدلر(۲۳ ساله) به اردوی تیم ملی راه یابند و جا را به رقیبان مسن‌تر خود تنگ کنند.
 
با وجود همه‌ ایرادهایی که به ینس لمن وارد می‌کنند، باید گفت که در آخرین ۵۳۱ دقیقه بازی این گلر ۳۸ ساله، کسی موفق به گشایش دروازه او نشده است.

منبع: دویچه‌وله

کد خبر 44808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز