سخنگوی ارتش چین دیروز اعلام کرد: درصورت درخواست دولت هنگ‌کنگ، نیروهای نظامی چینی مستقر در هنگ‌کنگ می‌توانند برای حفظ نظم در خیابان‌ها مستقر شوند.

چين- هنگ كنگ

این مقام نظامی چین دیروز در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد: ارتش چین از نزدیک اعتراض‌های خیابانی در هنگ‌کنگ را زیرنظر دارد و به‌ویژه وقایع یکشنبه اخیر را رصد کرده ‌است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه گذشته معترضان هنگ‌کنگی به دفتر نمایندگی چین در این شهر حمله کردند و از دیوار آن بالا رفتند و بخش‌هایی از آن را تخریب کردند.

اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ از ۲‌ماه قبل شروع شد. علت اولیه این اعتراض‌ها قانون استرداد مجرمان به چین بود که بعد از چند هفته، توسط فرماندار هنگ‌کنگ لغو شد. اما لغو این قانون معترضان را قانع نکرد و آنها خواستار کناره‌گیری فرماندار شدند. در ابتدای اعتراض‌ها، چین از هرگونه مداخله مستقیم و اظهارنظری خودداری می‌کرد اما در روزهای اخیر و با شدت گرفتن اعتراض‌ها و حمله به منافع چین در هنگ‌کنگ، پکن تهدید به مداخله نظامی کرده‌است.

چین در هنگ‌کنگ پایگاه و نیروی نظامی دارد. در روزهای اخیر ارتش چین تصاویری از مانور نیروهای نظامی این کشور در شهری اطراف هنگ‌کنگ را در ویبو (شبکه اجتماعی مختص چینی‌ها) منتشر کرده ‌است. دولت چین در روزهای گذشته همچنین به آمریکا درباره هرگونه مداخله در هنگ‌کنگ هشدار داده‌ است.

کد خبر 449162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha