همشهری آنلاین: مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: امکان پرداخت پول از برخی خودپردازها تا 200 هزار تومان در یک نوبت استفاده از دستگاه فراهم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر مهران شریفی افزود: هم اکنون به 25 درصد خودپردازهای تهران و 15 درصد خودپردازهای شهرستان‌ها در 11 بانک کشور اسکناس‌های 50 هزار ریالی تحویل شده است که امکان دریافت تا 200 هزار تومان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال این امکان در همه بانک‌های کشور فراهم می‌شود، گفت: در گذشته فقط امکان برداشت 40 هزار تومان از دستگاه‌های خودپرداز در یک بار استفاده وجود داشت که با ورود اسکناس‌های 20 هزار ریالی میزان برداشت در یک مرحله تا 120 هزار تومان و اکنون تا 200 هزار تومان ایجاد شد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی همچنین با اشاره به اینکه گروه‌های کشیک اسکناس‌گذاری دستگاه‌های خودپرداز فعال شده‌اند و بانک مرکزی نیز بر عملکرد بانک‌ها نظارت دقیق دارد، گفت: 9600 دستگاه خودپرداز، 33 میلیون و 600 هزار کارت و 365 هزار دستگاه کارت خوان فروشگاهی (POS) در شبکه بانکی کشور فعال است اما سهم استفاده از کارت خوان‌های فروشگاهی از 50 میلیون تراکنش ماهانه، فقط 6 درصد است.

شریفی، گسترش سامانه انتقال وجه از کارت یک بانک به کارت بانک دیگر و امکان پرداخت قبوض خدماتی از طریق تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت و ارائه خدمات متنوع بانکداری الکترونیک را از برنامه‌های بانک مرکزی اعلام کرد و افزود: سالانه 700 میلیون قبض مختلف در کشور توزیع می‌شود که اگر استفاده از این خدمات بانکی الکترونیکی افزایش یابد مزایای بسیار زیادی دارد.

مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در ادامه گفت: مجموع حساب‌های 17 بانک دولتی و خصوصی در کشور 160 میلیون فقره است که 40 میلیون حساب آن جزو حساب‌های متمرکز است.

شریفی در خصوص برخی مشکلات دستگاه‌های خودپرداز گفت: قطع شبکه دستگاه‌های خودپرداز فراگیر نیست و در برخی ساعات پر ترافیک کاری و در زمان‌های کوتاه رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تامین اسکناس مورد نیاز دستگاه‌های خودپرداز وجود ندارد.

کد خبر 45175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز