دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

وحید سعیدی: حامد بهداد، به واقع یک پدیده است، سال ها قبل وقتی در "آخر بازی" همایون اسعدیان بازی کرد نشان داد که بازیگری خاص با توانایی های منحصر به فردی است.

او هرچند در همان سال، یعنی جشنواره هجدهم کاندیدای دریافت جایزه شد، اما نه تنها به حقش نرسید بلکه مدت ها دور از چشم ماند تا اینکه پس از چند سال وقفه در کارش با ایفای نقشی کوتاه، اما موثر در فیلم بوتیک بار دیگر خوش درخشید و آرام آرام راه خود را در دنیای بازیگری هموار کرد، او در همین ایام با بازی در مجموعه "سایه آفتاب" ساخته محمد رضا آهنج و درخشش در این مجموعه برای مخاطب تلویزیون نیز شناخته شد.

بهداد پس از این در آثار دیگری نیز به ایفای نقش پرداخت و به چهره ایی محبوب تبدیل شد، او حالا به خوبی بر این نکته واقف است که تماشاگران خاص خودش را پیدا کرده و می تواند به واسطه حضورش در پروژه ایی مخاطب را به سالن سینما بکشاند یا پای تلویزیون بنشاند.

او با اعتماد به نفس خاصی می گوید:‌‌ " باید تماشاگر را از خانه بیرون کشید و اورا وارد سالن سینما کرد، تلویریون این بستر را به خوبی فراهم می کند، وقتی تو به عنوان یک بازیگر در مجموعه ای خوب بازی کنی و مخاطب جذابیت های بازی تو را درک کند، او را با خود همراه کرده ای، من هم بازی در مجموعه " یک مشت پر عقاب" را قبول کردم تا مخاطب را با خودم همراه کنم و مطمئن هستم به واسطه حضورم در این سریال حداقل 5 میلیون تماشاگر را برای فیلم هایم که سال آینده اکران خواهد شد به سینما می کشانم."

از او این شب ها سریال " یک مشت پر عقاب " از شبکه اول در حال پخش است مجموعه ایی که توانسته  به مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

گذشته از فیلمنامه جذاب فرهاد توحیدی و کارگردانی خوب اصغر هاشمی یکی از عوامل اصلی موفقیت این اثر به بازی رضا کیانیان و حامد بهداد مربوط می شود. بهداد که در این اثر ایفاگر نقش امیر حسبین دانشور است.

جوانی که در پی راز کشف قتل خواهر دوقلویش است . او که به خوبی این نقش را به باور مخاطب نشانده در این باره می گوید:" گفتن از شخصیتی که بازی کردم همیشه برایم سخت بوده ، چون سبک کارم به این کونه است که نقش را در خودم فرو می برم  و آن را تبدیل به بخشی از وجودم می کنم ، به همین دلیل نقش ها یم از جمله نقش امیر حسین دانشور به نوعی شبیه به خودم هستند."

امیر حسین دانشور برخلاف اکثر کارهای دیده شده بهداد شخصیتی درون گرا دارد که همین نکته توانسته بخشی دیگر از توانایی های این بازیگر را نشان دهد .او درون گرایی شخصیت امیر حسین را ناشی از تربیت خانوادگی و طبقه اجتماعی او می داند که موجب شده یک نوع صبوری در رفتار او دیده شود.

بهداد از کار با اصغر هاشمی بسیار راضی است و صبوری و آرامش این کارگردان در حین کاریکی از عوامل موفقیت کار میداند.

بهداد و سفر به سال 61 هجری قمری

حامد بهداد این روزها سخت درگیر پروژه مذهبی- تاریخی «زخم‌های رویا» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است. این مجموعه از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه دو است که تصویربرداری آن از بیست‌وهفتم دی‌ماه در تهران شروع شده و تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این مجموعه که فضای آن آمیخته با رویا و تخیل است داستان زندگی استاد دانشگاهی را به تصویر می‌کشد که طی سفری کاری به یکی از شهرهای مرزی کشور در غرب دچار سانحه شده و بعد از به هوش آمدن در بیابان متوجه می‌شود به سال 60 هجری برگشته و واقعه عاشورا در شرف وقوع است.

بهداد در این مجموعه تلویزیونی با فرامرز قریبیان، الهام حمیدی، مرجان شیرمحمدی، پرویز فلاحی‌پور، محمد عمرانی و شهرام عبدلی هم‌بازی است. فیلمنامه این اثر به شکل مشترک توسط علیرضا کاظمی‌پور، سعید جلالی و محمد بیراوند به نگارش درآمده است.

همشهری امارات

کد خبر 45224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز