شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ارمنستان، در شهر ایروان پایتخت این کشور حوزه قفقاز حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از ایروان روبرت کوچاریان رئیس‌جمهور ارمنستان ساعتی پیش در فرمانی اعلام کرد: به منظور استقرار قانون و دفاع از حقوق مردم ارمنستان از اول ماه مارس به مدت بیست روز در شهر ایروان وضع فوق‌العاده اعلام می‌شود.

بر اساس این فرمان در این مدت فعالیت احزاب و سازمان های سیاسی و تجمع افراد ممنوع است و رسانه‌های گروهی موظفند تنها با استناد به منابع دولتی خبرها را منتشر کنند.

در این مدت شهر ایروان در کنترل پلیس و وزارت دفاع است.

از صبح روز شنبه اول مارس (11 اسفند) درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان در میدان آزادی ایروان رخ داد که در آن تعدادی از معترضان دستگیر و عده‌ای از نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان زخمی شدند.[در همین ارتباط]

گزارش خبرگزاری فرانسه از ایروان حاکی است، در درگیری‌های میان تظاهرکنندگان مخالف دولت با نیروهای پلیس در ایروان، دستکم هشت مامور پلیس به ضرب گلوله زخمی شدند.

پلیس ایروان در بیانیه‌ای گفت، هشت مأمور ضد شورش در این درگیری‌ها در اثر اصابت گلوله زخمی شدند که حال دو تن از انها وخیم گزارش شده‌است.

این گزارش حاکی با وجود اعلام وضعیت فوق‌العاده در ابروان، تا کنون ده‌ها خودرو در تظاهرات مخالفان در خیابان‌های ایروان به آتش کشیده شده‌است.

کد خبر 45576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز