دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

محمود مولایی: چاره‌ای نیست؛ امشب حذف یکی از بزرگترین تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی است.

یک حذف شده در ورزشگاه سن سیرو؛ وقتی که دو تیم آث میلان و آرسنال روبرو هم قرار بگیرند. این مهمترین مسابقه روز اول از دور برگشت این بازی‌ها است. در شرایطی که بازی دو تیم در دور رفت چندان دلچسب نبود.

 مسابقه‌ای که در لندن برگزار شد و آرسنال به عنوان میزبان این مسابقه امیدوار بود در این بازی کار را یکسره کند. با این وجود، از همان ابتدای مسابقه دو تیم نمایش قابل قبولی ارایه ندادند و بازی گلی نداشت.

Nicklas Bendtner gives Theo Walcott a lift after his strike against Villa but there was no sign of Emmanuel Adebayor

به این ترتیب، حالا همه چیز به این بازی بستگی دارد. در حالی که میلان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دنبال تکرار قهرمانی نیست. آنها البته سخت به دنبال قهرمانی هستند.

میلان اما هدف دیگری را دنبال می کند. بازیکنان این تیم برای اینکه پائولو مالدینی با خاطره ای خوش این تیم را ترک کند، به قهرمانی لیگ قهرمانان چشم دوخته اند. مدافع و کاپیتان افسانه ای میلان سال آخری است که برای این تیم بازی می کند و قرار است بعد از لیگ قهرمانان و بازی های سری A از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

 در مقابل آرسنال تیمی که با آرسن ونگر دو هفته پیش شکست سنگینی از منچستر یونایتد خورد و هنوز نتوانسته با یک موفقیت کوچک هواداران را راضی کند. آنها البته یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ انگلیس هستند.

 تیمی که امسال بر خلاف سالهای گذشته تغییرات زیادی کرده و جوانتر شده است. تصمیمی از سوی ونگر که با استقبال منتقدان فوتبال جزیره روبرو شده است. با همه اینها، امشب یکی از دو تیم میلان و آرسنال باید از لیگ قهرمانان اروپا خداحافظی کند.

منچستر یکی از بازی های راحت امشب را برگزار می کند. تیمی که در بازی رفت و در زمین لیون با این تیم به تساوی یک یک رسیده است و حالا با توجه به زدن یک گل در زمین حریف لیون را حریف چندان سختی پیش رو نمی بیند.

به خصوص اینکه آنها در ورزشگاه اولدترافورد بخت بالایی برای صعود به مرحله بعدی دارند. در این شرایط اظهار نظرهای الکس فرگوسن جالب است. سرمربی منچستر یونایتد که در حرفهایش به حضور این تیم در مرحله پایانی لیگ قهرمانان اشاره کرده است.

به گفته سرمربی منچستریونایتد، در صورتی که یونایتدها در ماه می در دیدار پایانی لیگ قهرمانان حاضر باشند، بدون شک پل اسکولز را در ترکیب ثابت راهی میدان می رود. این تصمیم البته دلیل خاصی دارد.

پل اسکولز و روی کین بازیکنان یونایتد در فینال دراماتیک سال 99 به دلیل محرومیت نتوانستند به میدان بروند و آرزوی بازی در فینال لیگ قهرمانان به دلشان باقی ماند. در آن دیدار دیوید بکام و نیکی بات میانه‌ی میدان را از آن یونایتد کرده بودند و با بازی زیبایشان شب خاطره انگیزی را رقم زدند.

حالا روی کین دیگر در این باشگاه  عضویتی ندارد و فرگوسن درباره حضور پل اسکولز حرفهای جالبی می زند:

« اسکولز در آن مسابقه غایب بود و بارها از این که در آن شب خاطره انگیز به میدان نرفته، ناراحتی‌اش را ابراز کرده. به همین دلیل قصد دارم وقتی در ماه می در فینال لیگ قهرمانان به میدان می‌رویم، او را به عنوان یار ثابت راهی زمین کنم.»

فرگوسن در ادامه با اشاره به سوابق این بازیکن می گوید:« اسکولز 33 ساله است و در دهه‌ی اخیر یکی از مهم‌ترین بازیکنان خط میانی یونایتد بوده و فقط افتخار حضور در فینال لیگ قهرمانان در ویترین افتخاراتش کم است. امسال تیم بسیار خوبی در اختیار داریم و به راحتی به فینال لیگ خواهیم رسید و بار دیگر بر بام اروپا خواهیم ایستاد.»

از بین چهار تیمی که امشب به میدان می روند، بدون شک بارسلونا بهترین شرایط را دارد. این تیم در بازی رفت با نتیجه 3 به 2 سلتیک گلاسکو اسکاتلند را شکست داد.

این بازی در اسکاتلند برگزار می شد و این بهترین نتیجه برای بارسلونا است که نقش تیم میزبان را در این بازی ایفا می کرد. با این وجود، این تیم هفته خوبی را شروع نکرده است. آنها این هفته در بازی با اتلتیکو مادرید شکست سنگینی خوردند و حالا باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند.

به گفته پویول شکست مقابل اتلتیکو ربطی به لیگ قهرمانان ندارد. او می گوید:« از دید من نباید ناکامی در لالیگا را به بازی های حساس در لیگ قهرمانان ارتباط بدهیم. اوضاع بارسلونا در لیگ قهرمانان بسیار خوب است و از صعود قطعی خود اطمینان کامل داریم بنابراین به قصد پیروزی به میدان می رویم تا شکست قبلی را نیز فراموش کنیم.»

جمله‌ای که ریکارد سرمربی بارسلونا هم به زبان می آورد. او می گوید:«صعود بارسلونا قطعی است. اطمینان دارم که مردان من مقابل سلتیک به یک پیروزی درخشان دیگر دست پیدا می کنیم. به هیج وجه حریف اسکاتلندی خود را دست کم نمی گیریم و با تمام قدرات وارد میدان می شویم. به دلیل حساسیت لالیگا احتمال دارد دو بازیکن کلیدی استراحت داشته باشند؛ اما برای این بازی ارزش بالایی قائل هستیم.»


سویا به عنوان دیگر نماینده اسپانیا نیز یکی از تیم های است که امشب بازی دارد. این تیم میزبان فنرباغچه ترکیه است. تیمی  در دیدار رفت 3 بر 2 بازنده شد؛ اما حتی با برد یک بر صفر نیز می تواند راهی مرحله بعد شود.

همشهری امارات

کد خبر 45708

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز