چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: مهرام و کاوه تا قبل از بازی دوم امروز که شاید تکلیف مسابقات این فصل لیگ‌برتر بسکتبال را مشخص کند، به طور طبیعی یک گام از صباباتری و ذوب‌آهن برای رسیدن به مقام قهرمانی و دستیابی به عنوان سوم جلوتر هستند.

 در بازی‌های این مرحله که به دلیل محدودیت زمانی از 3 از 5 به 2 از 3 تغییر داده شد، مهرام و کاوه گام نخست را با برتری مقابل صباباتری و ذوب‌آهن پشت‌سر گذاشتند. همین شروع خوب به لحاظ روحی کمک می‌کند تا تیم‌های پیروز دیدار اول به پشتوانه برد قبلی با استرس کمتر و جسارت بیشتر در اندیشه تکرار پیروزی دوم باشند.

 مهرام 101 - صباباتری 93

 نخستین فینال 3گانه برای مهرام از آغاز بازی ایده‌آل پیش رفت. نبود ماکان دیوماسی در تیم رقیب موجب شد تا صباباتری با از دست دادن یک مهره کلیدی با نگرانی به سرنوشت بازی چشم بدوزد و برخلاف روزهای اوج خود در بخش‌هایی از زمان بازی سردرگم نشان دهد. در مقابل، مهرام اشتیاق بیشتری برای برد از خود نشان داد و در تمام مدت بازی با آنالیز دقیق نحوه حرکتی بازیکنان حریف اجازه شکل‌گیری کار گروهی به صباباتری را نداد.

موفقیت آرتور لانگ و حامد سهراب‌نژاد در کنترل جوزف گارس و حامد حدادی در زیر حلقه خودی و بازیسازی بدون نقص کامرانی و پرتاب‌های موفق صمد نیکخواه بهرامی و تونی مدیسون موجب شد تا صباباتری هرگز نتواند خود را در بازی به مهرام تحمیل کند. مهرام در این فصل به جز باخت به صباباتری در جام شیخ راشد دو بار در دور مقدماتی صبا را شکست داد.

لحظه‌شماری صبا برای تلافی

 صباباتری که بلافاصه با خاتمه لیگ ‌باید در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا شرکت کند، برای بازی دوم با مهرام لحظه‌شماری می‌کند. یک روز استراحت و یک جلسه تمرین شاداب و هم‌قسم شدن بازیکنان برای تلافی شکست باعث شد تا یاران صبا برای مصاف مجدد لحظه‌شماری کنند. اگر دیوماسی به این بازی برسد صبا با اطمینان‌خاطر بیشتری در بازی امروز ظاهر می‌شود.

 مطمئناً شاهین‌طبع با مرور چندباره بازی قبلی، تاکتیک تازه‌تری را برای این بازی به کار خواهد گرفت و به نوعی درصدد خنثی‌سازی توانمندی کامرانی، مدیسون و صمد برخواهد آمد. افت صبا در هفته‌های اخیر و کشیده شدن بازی این تیم با ذوب‌آهن در مرحله نیمه پایانی به دیدار پنجم، با تغییرات مدیریتی در این باشگاه بی‌ارتباط نبود.

 جدال نزدیک در اصفهان

 در دیگر بازی امروز جدال نزدیک کاوه – ذوب‌آهن در حاشیه زاینده‌رود هم حساسیتی کم و بیش مشابه با رویارویی صبا – مهرام در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی دارد. کاوه نبرد اول را با برتری قابل توجه از ذوب‌آهن برد ولی بازی در اصفهان تفاوت‌های بسیاری با بازی در تهران خواهد داشت. این نکته را فرزاد کوهیان، سرمربی اصفهانی کاوه بیشتر از شاگردانش درک می‌کند که سابقه همراهی با ذوب‌آهن را در دهه 70 دارد. ذوب‌آهن در این فصل در بسیاری از بازی‌ها غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شد و نتایجی دور از انتظار گرفت.

 از آن جمله دیدار آخر این تیم با مدافع عنوان قهرمانی صباباتری بود که در پیکاری حداکثری و میلی‌متری به سود قهرمان باشگاه‌های آسیا به پایان رسید.

کد خبر 45822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز