همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس پایتخت با اشاره به همکاری با شهرداری تهران عنوان کرد: روزانه بیش از ۵۱ مأموریت از سوی مجموعه شهرداری تهران به پلیس ارجاع می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اجرای احکام ماده ۱۰۰ اشاره کرد.

سردار رحيمي

به گزارش شهرنوشت، سردار حسین رحیمی با حضور در صد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران با پایان یافتن هفته ناجا با بیان این‌که تهران ۱۴ ورودی اصلی و ۱۲۰ ورودی و خروجی فرعی دارد، اظهار کرد: همچنین در تهران ۱۷۵۰ مسجد، ۵۶۱ اماکن مهم و ۴ اماکن حیاتی وجود دارد. این در حالی است که در شهر تهران دارای ۱۰۵۳۸ کیلومتر معابر شهری و بزرگراهی، ۵۸۹۰ تقاطع و ۶۶۰ تقاطع هوشمند هستیم.

او گفت: در برخی از معابر پایتخت ۸ برابر ظرفیت، وسیله نقلیه وجود دارد. ۳۰ درصد ترافیک تهران متعلق به پایتخت است. این در حالی است که در خیابان‌های پایتخت ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتورسیکلت حرکت می‌کنند.  

برقراری روزانه ۳۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰

سردار رحیمی با بیان این‌که روزانه ۳۰ هزار تماس با صد خط ۱۱۰ برقرار می‌شود،  عنوان کرد: یعنی هر ۳ ثانیه یک تماس با این خطوط برقرار می‌شود و نیمی از این تماس‌ها عملیاتی است که باید پلیس در محل حاضر شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی امسال، ۳ میلیون و ۱۰۳ هزار بار یگان‌ها برای انجام عملیات از مقر خود خارج شده‌اند تصریح کرد: روزانه ۱۷ هزار پرونده در یگان‌های مختلف راهنمایی و رانندگی، پلیس مواد مخدر، پلیس فتا، پلیس آگاهی و پلیس امنیت تشکیل می‌شود که این مأموریت‌ها در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ پرونده در پلیس‌های مختلف تشکیل می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه دو سال قبل سهم تهران از وقوع جرایم ۳۰ درصد بوده است عنوان کرد: با مجاهدات و تلاش و اقدامات پیشگیرانه این سهم از ۳۰ درصد به ۲۱ درصد رسیده است و این امر، انقلابی در اقدامات پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود. در بحث کشف جرایم در ۶ ماهه امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشف جرایم بوده‌ایم.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه تهران دارای ۳۸۴ بلوک و محله است که در آن طرح‌های مختلفی اجرایی می‌شود عنوان کرد: ۶۵ موضوع برای امنیت تهران مطرح است که در راستای آن، پلیس به اجرای طرح‌های مختلف می‌پردازد.

او با اشاره به اجرای ۷ مرحله طرح رعد در سال ۹۸ توضیح داد: از ابتدای امسال تا به امروز در این طرح ۶۲۹۶ سارق، قاچاقچی و ... دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح کاشف و برخورد با سارقان باندی و حرفه‌ای عنوان کرد: در سال گذشته این طرح در ۷ مرحله و امسال در ۴ مرحله اجرایی شده است. همچنین در طرح اقتدار، برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس، آلوده‌کنندگان فضاهای شهری و گردنکشان و زورگویان، ۴۸۴ نفر دستگیر شده‌اند.


کاهش ۳ درصدی کیف‌قاپی

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح صاعقه در دستگیری کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان که از سوی پلیس آگاهی و بهره‌پیری از ظرفیت همه پلیس‌ها انجام می‌شود عنوان کرد: در حالی که این روند با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو بود با اقدامات انجام شده در سوی پلیس هم‌اکنون شاهد کاهش ۳ درصدی کیف‌قاپی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

طرح انضباط‌بخشی شهری موضوع دیگری بود که رئیس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و گفت: در طرح انضباط‌بخشی شهری با کمک شهرداری تهران اقدامات پیش‌دستانه‌ای در برخی از مناطق از جمله منطقه‌های ۱، ۵، ۶، ۱۵، ۱۱ و ۱۹ و سایر نقاط انجام شده است که با رویکرد بساط‌فروشان، کتاب‌فروشان، زاغه‌نشینان، جمع‌آوری اتباع بیگانه، ساماندهی وانت‌بارها، ساماندهی تکدی‌گران و کودکان خیابانی بوده است و در این طرح ۳ هزار نفر با کمک شهرداری و بدون کوچک‌ترین مشکلی ساماندهی شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زندانیان هستند که با سند یا مرخصی از زندان خارج شده‌اند و بازنگشته‌اند گفت: پلیس نیز موفق شده ۲۵۷۶ نفر از این افراد را دستگیر و به مقام قضایی تحویل دهد.

او با اشاره به انجام اقدامات امنیتی علیه کشور توضیح داد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۶۵۱ مورد فراخوان به بهانه‌های مختلف انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی ادامه داد: از این تعداد ۶۰۳ مورد از تجمع‌ها با حضور حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر یا بالاتر برگزار شده که در این راستا کوچک‌ترین مسأله‌ای اتفاق نیفتاده و پلیس بعضاً از این افراد حمایت هم کرده است و اگر تجمع‌کنندگان، مال‌باختگان یا کارگرانی بودند که حق و حقوق خود را دریافت نکرده بودند از مسئولین ذیربط خواسته شده تا برای پاسخگویی اقدام کنند و این در واقع فرق بین پلیس جمهوری اسلامی و پلیس فرانسه است. آنهایی که در کشورهایشان ادعای آزادی می‌کنند.


انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور

رحیمی با اشاره به انهدام باند بزرگی که قصد فروش سؤالات کنکور را داشتند عنوان کرد: این باند قصد داشت تا سؤالات کنکور را همراه با جواب توزیع کند که قبل از این اقدام با هماهنگی وزارت علوم این باند منهدم شد. اگرچه متأسفانه برخی از مسئولان نیز در این باند حضور داشتند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به برخورد با عاملین حمل سلاح سرد عنوان کرد: برخورد با عاملین سلاح سرد در دستور کار پلیس است. این در حالی است که حمل و استفاده از سلاح جنگی ۳۹ درصد و جمع‌آوری آنها ۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به آمار جنایی از جمله قتل، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و ... توضیح داد: امسال شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی کشف جرایم جنایی بوده‌ایم. همچنین جرایم مهم سال‌های گذشته نیز کشف شده است. طی دو سال گذشته ۶ باند سرقت مسلحانه که نسبت به سرقت از بانک‌ها و طلافروشی‌ها قصد اقدام داشتند قبل از وقوع جرم دستگیر شدند. همچنین هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم هیچ شرور مطرحی در تهران وجود ندارد و در این راستا کودکان و بانوان مورد توجه ویژه پلیس قرار گرفته‌اند و افرادی که نسبت به کودکان و زنان قصد جسارت دارند در اولویت انهدام هستند. به عنوان مثال ۹ نفر از اعضای یک باند افاغنه که به خانمی تجاوز کرده بودند در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۸

سردار رحیمی از کشف ۱۲ تن و ۸۶۳ کیلوگرم مواد مخدر در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۸ خبر داد و گفت: همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار پلیس است که در ۷ ماه گذشته با قدرت طرح‌های جمع‌آوری در ۳ محله شوش، مولوی و هرندی اجرایی شده و هم‌اکنون ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این سه منطقه با ۲۶ کیلومتر وسعت پس از ۴ دهه که از وجود معتادان رنج می‌بردند احساس آسایش می‌کنند. همچنین در این راستا کلونی‌های معتادان از جمله دره فرحزاد، جاجرود و ... پاکسازی شده‌اند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این راستا ۹۵ باب منزل پلمپ شده که ۳۵ تای آنها بازگشایی شده‌اند.

رحیمی تأکید کرد: در راستای جمع‌آوری معتادان با این گمان که امکان دارد این کلونی‌ها به خانه‌ها منتقل شوند در طرح ظفر ۲۳۰ منزل که محل تجمع خرده‌فروشان و پاتوق معتادان بود منهدم شد.

مبارزه با جرایم اقتصادی موضوع دیگری بود که رحیمی به آن اشاره کرد و گفت: در بحث مبارزه با جرایم اقتصادی سال گذشته پلیس تهران بزرگ یک انقلاب را پشت سر گذاشت و توانستیم بساط ۳۰ ساله دلالان و سوداگران خیابانی ارز و سکه را که محل تجمع آنها در چهارراه استانبول، سبزه‌میدان، خیابان ارباب جمشید بود جمع‌آوری کنیم.
 

دستگیری بیش از ۲۰۰۰ نفر از مجرمان فضای مجازی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه سایبر عنوان کرد: ۹ هزار و ۶۱۵ جرم در فضای مجازی کشف شده و در همین راستا ۲۰۷۵ نفر دستگیر شده‌اند و شاهد کشف ۵۴ درصدی جرایم در این فضا بوده‌ایم. ۷۱ درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به حوزه اقتصاد، ۱۵ درصد مربوط به مسایل اخلاقی و ۱۴ درصد مربوط به مسایل اجتماعی است.

رحیمی تأکید کرد: تهران توانسته است در کاهش تصادفات رتبه اول را کسب کند و امسال شاهد کاهش ۴۰ نفری کشته‌شدگان تصادفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

او با اشاره به این‌که ۶۴ درصد از مسابقات ملی و مهم در تهران برگزار می‌شود و پلیس خدمات ویژه‌ای را به شهروندان در این راستا ارائه می‌کند تصریح کرد: همچنین پلیس تهران در همکاری با شهرداری روزانه بیش از ۵۱ مأموریت ارجاع شده را از سوی کلانتری‌ها و سایر پلیس‌های تخصصی انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به اجرای احکام ماده ۱۰۰ اشاره کرد.

رحیمی در پایان ارائه گزارش خود به اعضای شورای شهر صحبت‌هایش را با یک سؤال به پایان رساند و گفت: اعضای شورای شهر تهران اقدامات را مطرح کردیم و حالا باید بگویید شما چقدر برای امنیت شهر هزینه کرده‌اید.
 

کد خبر 458685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha