عزاداران تهرانی پیش از نماز جمعه امروز با تجمع در میدان فلسطین ضمن محکوم‌کردن توهین مطبوعات غربی به ساحت پیامبر گرامی اسلامی و نیز جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار اقدامات جدی سازمان‌ها و مجامع بین‌الملل و نیز ملت‌های مسلمان در قبال این مسایل شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی - خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مردم عزادار تهرانی در روز 28 صفر سالروز رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام به همراه عزاداران ارتش، بسیج،‌ سپاه و نیروی انتظامی با تجمع در میدان فلسطین و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" خواستار اقدامات جدی مجامع بین‌المللی در قبال توهین به ساحت پیامبر اسلام و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

همچنین عزاداران با حمل پلاکاردهایی با مضامین حمایت از مردم فلسطین خواستار توجه مجامع بین‌الملل به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

هم‌چنین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این مراسم با تأکید بر نگرانی استکبار جهانی در وحدت مسلمانان تصریح کرد: تنها راه مقابله با این توطئه‌ها ایستادگی و مقاومت ملت‌های مسلمان در قبال چنین اقداماتی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان این‌که استکبار همواره توطئه‌هایی است برای مقابله با اسلام به دلیل این‌که از ناحیه اتحاد جهان اسلام و ملل اسلامی احساس خطر می‌کرد مدنظر داشته است گفت: استکبار از هر وسیله‌های برای مقابله با اتحاد و وحدت ملت‌های مسلمان استفاده می‌کرد که پیشینه این مسئله از ابتدای تأسیس مکتب اسلام و دوره نبوت و بعثت پیامبر اسلام بازمی‌گردد.

سعیدی با بیان این‌که دو جریان در برابر اسلام ایستاده بودند گفت: دسته اول یهود و دسته دوم یسارا بود امروز که جوان مسیح صهیونیست در برابر اسلام ایستاده است ناشی از گذشته است و ما در جهان اسلام از دیرباز در برابر این توطئه‌ها بودیم البته در چندسال اخیر شاهد چند اقدام علیه وحدت اسلام و جهان اسلام بوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در اسلام با اشاره به این‌که در سال اخیر جهان اسلام با بحرانی به نام بحران هویت خاطرنشان کرد: همواره دشمنان تضعیف هویت اسلامی را مدنظر قرار داده بودند و شاهد بودیم که ملل اسلامی هویت خود را در برابر موج مادی‌گرایی و لیبرالیسم از دست داده بودند و به حالت انفعال درآمده بودند.

وی ادامه داد: استکبار همچنین بحث تجزیه قدرت‌های اسلامی را نیز در دستور کار قرار داده‌اند و دیدیم که امپراطوری ایران و عثمانی را تجزیه کردند و از آن‌ها 50 کشور کوچک اسلامی تشکیل دادند و با اختلافات زمینه بهره‌گیری از منابع انرژی آن‌ها را فراهم نمودند.

وی سومین اقدام استکبار را نیز ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی عنوان کرد تا با تأکید بر گسل‌های نژادی، قومی و قبیله‌ای زمینه عداوت و دشمنی را بین جوامع اسلامی به وجود آورند.

سعیدی توطئه دیگر استکبار را مذهب‌سازی و مسلک‌سازی عنوان کرد تا از این طریق اساس مکتب اسلام را مخدوش کنند.

وی افزود: همچنین استکبار بحران رهبری در جهان اسلام را ایجاد کرد تا از طریق عوامل و نیروهای خودش را در رأس کشورهای اسلامی قرار دهد تا منافع اسکتبار را تأمین کنند و از بیداری جوامع اسلامی جلوگیری نمایند.

سعیدی ادامه داد: دیگر توطئه‌ای که استکبار مدنظر قرار داد ایجاد یک قوم آواره غیرمذهبی ضداسلامی به نام یهود صهیونیستی در بین قاره آفریقا و آسیا بود تا از این طریق بتواند از وحدت مسلمانان جلوگیری کند.

وی یادآور شد: استکبار این کارها را انجام داد غافل از این‌که در دهه‌های پایانی قرن گذشته میلادی انقلاب اسلامی ایران می‌تواند خط بطلانی بر تمام توطئه‌ها بکشد. انقلاب توانست زمینه پیروزی‌های زیادی را برای جهان اسلام به ارمغان آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه سپس تأثیرات انقلاب اسلامی ایران را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: بیداری جهان اسلام از جمله تأثیرات این انقلاب بود که باعث شد در جوامع اسلامی برای مقابله با گرفتن هویت از آن‌ها ایستادگی و مقابله صورت پذیرد.

وی دومین دستاورد انقلاب را احیای دین و مکتب پیامبر عنوان کرد و گفت: امروز دنیای اسلام بیدار شده و به سمت دین گرایش پیدا کرده است. این خیزش را حتی در اروپا و آمریکا نیز می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: امروز توطئه‌های استکبار قلب چهره اسلام را نشانه گرفته که این اقدامات با تخریب پیامبر اسلام انجام می‌شود که ما آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد: امروز ملت‌های مسلمان یک نوع همگرایی دارند که از انقلاب نشأت گرفته شده است.

سعیدی چهارمین تأثیر انقلاب را استقامت و مقاومت در مقابل استکبار عنوان کرد و افزود: ملت ایران عنوان الگو و اسوه به دنیا فهماندند که اگر ایستادگی کنیم دشمن عقب‌نشینی می‌کند. این مسئله را می‌توان در بحث هسته‌ای ایران مشاهده کرد.

وی آخرین تأثیر انقلاب اسلامی ایران را گرایش به اسلام در منطقه عنوان کرد و گفت: امروز در هر کجای جهان اسلام که انتخاباتی صورت می‌گیرد زمینه حضور اسلام‌گرایان، دین‌گرایان و نیز اصولگرایان فراهم می‌شود که نمونه آن را می‌توان در افغانستان، لبنان و عراق و ترکیه مشاهده کرد.

وی تأکید کرد: این پیروزی‌ها نشأت‌ گرفته از استقامت ملت ایران و رهبری بیدار و شجاع انقلاب اسلامی است. هرچه جلوتر می‌رویم از یک طرف عظمت اسلام بیشتر می‌شود و از یک طرف توطئه‌ها. ملت‌های مسلمان برای مقابله با این توطئه‌های راهی جز استقامت، مقاومت و ایستادگی ندارند.

در پایان این تجمع قطع‌نامه‌ای به چند بند توسط عزاداران صادر شد و سپس مردم عزادار راهی نماز جمعه شدند

کد خبر 45923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز