جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد چنانچه به رسمیت شناختن اسرائیل شرط ورود به دولت ائتلاف ملی باشد از ورود به این دولت خودداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از غزه، اعلام این موضوع از سوی یک مشاور سیاسی عالی جنبش حماس در روز جمعه، موجب بروز تردید های در توان محمود عباش رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سر کار آوردن یک دولت معتدل تر  شده است.

محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین روز پنج شنبه در سخنرانی خود در شصد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد:دولت ائتلاف ملی مشترک جنبش های حماس و فتح قصد دارد اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

در واکنش به این اظهارات احمد یوسف مشاور سیاسی اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین روز جمعه اعلام کرد چنانچه از حماس خواسته شود اسرائیل را به رسمیت بشناسد این جنبش در دولت وحدت ملی شرکت نخواهد کرد .

وی افزود در عوض حماس خواستار یک آتش بس طولانی مدت است.

هنوز از واکنش محمود عباس که در نیویورک به سر می می برد به این موضع حماس و اظهارات احمد یوسف گزارشی نرسیده است.

با این حال نبیل عمر یک مشاور نزدیک به محمود عباس گفته است رییس جمهور فلسطین از حماس نخواهد خواست تا اسرائل رابه طور صریح به رسمیت به شناسد بلکه از این جنبش خواسته خواهد شد تا به توافقات سازمان آزادیبخش فلسطین که اسرائیل را به رسمیت می شناسد پایبند باشد.

کد خبر 4594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز