همشهری آنلاین: یک مجله استرالیایی روز دوشنبه 10 مارس به دلیل انتشارخبر محرمانه انتقال پرنس هری به افغانستان عذر خواهی کرد.

به گزارش رویترز،  طی یک توافقنامه سری که گفته می‌شود میان وزارت دفاع بریتانیا و بسیاری از رسانه‌ها در سطح جهان به امضا رسیده بود، قرار شده بود خبر انتقال پرنس هری فرزند پرنس چارلز ولیعهد انگلستان،  به خط مقدم جبهه در افغانستان به دلایل امنیتی مسکوت بماند. اما درج مطلب مربوط به حضور پرنس هری در افغانستان موجب شد تا وزارت دفاع بریتانیا هری را از افغانستان به بریتانیا بازگرداند. [پرنس هری به انگلستان بازگشت]

مجله "نیو ایدیا" که اغلب به انتشار اخبار مرتبط با خانواده سلطنتی بریتانیا می‌پردازد، در یادداشتی که به منظور عذرخواهی از انتشار خبر حضور هری در افغانستان انتشار یافته با اشاره به این مسئله نوشته است: ما از ممنوعیت انتشار این خبر اطلاع نداشتیم و ما از توافقات مربوط به سری نگهداشتن این خبر از سوی رسانه‌ها آگاهی نداشتیم. با اینهمه ما می‌پذیریم که اقدام ما در انتشار این خبر می‌تواند به عنوان عملی غیر مسئولانه تلقی شود.

هری 23 ساله ماه گذشته در پی انتشار اخبار مربوط به حضور وی در خط مقدم جبهه افغانستان، پس از 10 ماه حضور در این کشور به دلیل نگرانی از افزایش خطرات جانی برای وی و همراهانش از افغانستان خارج و به انگلستان بازگردانده شد.

کد خبر 46132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز