جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه بورس: سرانجام حلقه تغییرات در بورس تهران تکمیل شد.

خبر می‌رسد، با استعفای معاون نظارت بورس، راه برای انتقال کامل اختیارات به تیم جدید مدیریت بورس هموار شده است.
منابع خبری گزارش دادند، صبح روزچهارشنبه، معاون عملیات و نظارت بورس و اوراق بهادار، استعفای خود را تسلیم رئیس این سازمان کرد.
در حالی که‌هادی بیدختی معاون عملیات و نظارت بورس با تأیید این مطلب، علت استعفای خود را انجام وظایف محوله و به اتمام رسیدن تعهدات خود نسبت به سازمان اعلام کرد، برخی شایعات حاکی از وارد آمدن فشار به او برای استعفا بود، اما بیدختی این شایعات را در گفت و گو با ایلنا رد کرد و افزود:  شایعه مشکلات ایجاد شده بر سر دریافت مجوز کارگزاری بورس توسط بنده و این نکته که این امر موجب استعفای اجباری‌ام شده را تکذیب می‌‏کنم و دلیل آن را نیاز نداشتن سازمان به فعالیت خود می‌‏دانم.
بیدختی سال گذشته همراه جمعی دیگر از مدیران سازمان بورس، در زمان دبیرکلی حسین عبده تبریزی، مجوز کارگزاری دریافت کرده بود.
هادی بیدختی در گفت وگو با ایسنا هم علت استعفای خود را اتمام کارهای محول شده به خود از جمله راه‌اندازی تالار غیررسمی‌دانست و گفت:  پس از انجام این کار دیگر نیازی به حضور در این سمت وجود نداشت، اما هم‌چنان در بازار باقی مانده و فعالیت خود را ادامه می‌دهم. او درباره فعالیت خود پس از استعفا از سمت معاونت بورس گفت: فعالیت خود را در شرکت کارگزاری ام آغاز خواهم کرد.
بیدختی فعالیت‌اش را در سازمان بورس از سال 1374 و در سمت مدیر بازرسی آغاز کرد و در طول فعالیتش به عنوان مدیر بررسی سهام و طرح‌ها، مدیر نظارت بر شرکت‌ها، مدیر نظارت بر ناشران و در نهایت و در یک‌سال گذشته به عنوان معاون عملیات و نظارت سازمان بورس فعالیت داشت.
فارس در عین حال گزارش داده، به همراه بیدختی، علی حاجی نوروز معاون توسعه سازمان بورس نیز از سمت خود استعفا داده است.
خبرها حکایت از آن دارد، وی از این پس به عنوان مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار (CDS) انجام وظیفه خواهد کرد.
طبق قانون بازار اوراق بهادار شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شرکتی است که امور مربوط به ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه را انجام می‌دهد. با این تغییر و تحول، چارت سازمان بورس گسترده‌ترخواهد شد و هر یک از اعضای 5 نفره هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار امور مشخص و روشنی را عهده‌دار خواهند بود و هر یک از چهار حوزه حقوقی، امور کارگزاران و نهادهای مالی، نظارت بر بازار و امور اجرایی و توسعه به چهار عضو هیات مدیره واگذار خواهد شد و علی صالح‌آبادی نیز در سمت رئیس هیات مدیره‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین سخنگوی بورس انجام وظیفه خواهد کرد.
با این شرایط، حسین فهیمی‌نائب رئیس هیات مدیره، امور حقوقی سازمان را انجام خواهد داد و قاسم محسنی امور کارگزاران و نهادهای مالی را عهده‌دار خواهد شد. علی حسینی دیگر عضو هیات مدیره نیز  مسئول حوزه نظارت بر بازار خواهد شد و احمد احمدپور به عنوان مسئول اجرا و توسعه بازار در سه بخش مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و IT فعالیت خواهد کرد.
کد خبر 4620

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز