جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی – حسن حیدری: سپاهان یک-پرسپولیس یک/ نتیجه نهایی : در ضربات پنالتی 4 بر 2‌ به نفع سپاهان

فینال نوزدهمین دوره جام حذفی باشگاههای ایران با قهرمانی تیم سپاهان و راهیابی این تیم به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.
روز گذشته در ورزشگاه نقش جهان و در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر تیم‌های سپاهان و پرسپولیس دیدار برگشت خود را برگزار کردند.
پرسپولیس بعد از تساوی یک بر یک به اصفهان آمده بود تا بتواند پس از سالها فاتح جام حذفی شود. دنیزلی در این بازی با استفاده از کریم باقری در قلب دفاع نقطه ضعف تیمش را در این منطقه به پایین‌ترین سطح رسانده بود. پرسپولیس در این بازی با سیستم 1-6-3 که در زمان حمله به 3-4-3 تبدیل می‌شد مقابل میزبان بدنبال برتری بود. از سوی دیگر سپاهان با سیستم 2-4-4 با حضور عماد رضا و حمیدرضا شفیعی در خط حمله سعی در نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را داشت. دو تیم در وقت اول بازی متعادلی به اجرا گذاشتند البته پرسپولیس یک موقعیت استثنایی را توسط نیکبخت واحدی از دست داد.
در آغاز نیمه دوم محرم نویدکیا هافبک بازیساز سپاهان به بازی آمد و با حضور او حملات سپاهان نظم بهتری به خود گرفت. البته در 10 دقیقه اول نیمه دوم پرسپولیس با نفوذ از دو جناح حضور پررنگی روی دروازه سپاهان داشت که در نهایت در دقیقه 56 ضربه زیبای اسدی از درون محوطه جریمه گل اول پرسپولیس را به همراه داشت. بعد از این گل سپاهان خیلی زود در دقیقه 63 روی یک حرکت ترکیبی صاحب موقعیت گلزنی شد و پاس جلال اکبری با ضربه پای چپ شفیعی دور از دستان فرشید کریمی به گل مساوی مبدل شد.
پرسپولیس بعد از این گل حسین بادامکی را به جای اسدی خسته وارد میدان کرد تا نیروی تازه‌ای به خط حمله خود بخشد. از سوی دیگر سپاهان نیز محمود کریمی را به جای شفیعی گلزن خود وارد میدان کرد تا شاید با سرعت او دفاع خسته پرسپولیس را تسلیم کند. در لحظات پایانی بازی سپاهان یک موقعیت خوب را توسط عماد رضا از دست داد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. در این 30 دقیقه بیشتر دو تیم بازی را اداره کردند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در واپسین دقایق وقت اضافی دوم معدنچی تا آستانه فروپاشی دروازه سپاهان پیش رفت، اما دخالت بموقع مدافعان سپاهان باعث شد توپ به کرنر برود.
در ضیافت پنالتی‌ها پرسپولیسی‌ها با خراب شدن ضربه پنالتی نخست سپاهان توسط جلال اکبری کاپیتان این تیم که توسط کریمی مهار شد به پیروزی امیدوار شدند.
به خصوص هنگامی که باقری کاپیتان پرسپولیس بعد از این حادثه موفق شد با ضربه‌ای زیبا اولین پنالتی پرسپولیس را به گل تبدیل کند. شرایط برای پرسپولیس پایدار نبود و در ادامه ضربات رضایی و نیکبخت واحدی از دست رفت و تنها حاجی‌زاده توانست توپش را گل کند. درنقش جهان  اما در آنسوی میدان عقیلی، نوید کیا، ابوالهیل و عماد رضا چهار ضربه سپاهان را به گل تبدیل کردند تا نیم رخ دیگر جام هم به رنگ طلایی نمایان شود. لحظاتی بعد جام بر فراز دستان سپاهانی‌ها به گردش در آمد. سپاهان با این قهرمانی در نقش جهان برای دومین بار فاتح این جام شد..
کد خبر 4621

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز