سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشکده‌ تلفن همراه با هدف تحقیق در مباحث سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی افتتاح شد

این مراسم که با حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و اعضای انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی افتتاح شد، افشار فروتن لاریجانی - رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن‌ همراه - در مراسم افتتاح پژوهشکده‌ی تلفن همراه اظهار کرد:
در حدود دو سال اخیر مسائلی در مورد سیم‌کارت تلفن همراه و گوشی به وجود آمد و بر حسب بررسی‌های انجام شده نیاز دیدیم که مرکزی به عنوان پژوهشکده‌ی تلفن همراه در بحث سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی ایجاد شود تا به تحقیق و بررسی در مورد موضوعات مرتبط با این بحث بپردازد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این پژوهشکده، مشکلات صنفی را نیز بررسی می‌کند که در آینده این مرکز بتواند به عنوان بازوی هماهنگی با دستگاه اجرایی این مسائل را به مسوولان منتقل کند.

وی گفت:‌ تلفن همراه به عنوان یک کالا و تکنولوژی فراگیر در کشور ما حدود یک دهه است که وارد کشور شده و ما بر آن شدیم این سوابق را در آن مرکز جمع‌آوری کنیم.

او ادامه داد: از تمام فعالان عرصه‌ی پژوهش و تحقیقات و صاحب‌نظران مرتبط درخواست کرده و استقبال می‌کنیم با ما در این مرکز در ارتباط باشند و ما در انتظار ارایه اطلاعات در این زمینه هستیم.

در ادامه صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - با تاکید بر اینکه همه مراکز تحقیقاتی به نوعی به بودجه آن مرتبط است و نه خروجی اظهار کرد: در بحث تلفن همراه خوشبختانه دوستان برای راه‌اندازی‌ این مرکز اقدام کرده‌اند که اگر بتوانند این بحث را در این جایگاه داشته باشند خروجی این مرکز کاربردی می‌شود.

وی گفت:‌ در دنیا سیر تولید گوشی تلفن همراه نزولی شده و اخیرا تولید 26 اپراتور دنیا که فروش آن‌ها را در سال اخیر بررسی کردیم، سیر نزولی داشته و این نشان دهنده این است که آن‌ها در این زمینه به اشباع رسیده‌اند و ما این وضعیت را در تلفن ثابت کشور داریم.

همچنین محمدعلی رامین - مدیر تولیدات پژوهشی دانشگاه پیام نور - در این مراسم اظهار کرد:‌ تلفن همراه ابزاری است که برای به دست آوردن بازار آن باید امکان مصرف آن را توسعه داد و اگر خلاء‌ها یافت شوند این موضوع بازار را توسعه خواهد داد.

او ادامه داد: اگر در زمینه‌ی تلفن همراه بازاریابی کنیم متوجه می‌شویم که تلفن همراه حتی می‌تواند در عرصه‌ی سیاست جایگزین احزاب سیاسی شود.

وی تصریح کرد: نکته مهمی‌ که شخص در فرایند بازار صنعت مشاهده می‌کند این است که معمولا در غرب تا تکنولوژی برتر ایجاد نشود و در اختیار قرار نگیرد، فن‌آوری و تکنولوژی موجود را عرضه نمی‌کند یعنی یک تکنولوژی زمانی به بازار عرضه می‌شود که تکنولوژی برتر آن ایجاد شده باشد.

او گفت: می‌توانیم برای ابزاری که دیگران تولید می‌کنند، محتوای مناسبی تولید کنیم و اگر وارد بحث پژوهش در مقوله‌ی فرهنگ شویم می‌توان بازار مصرف تلفن همراه را صدها برابر کرد؛ استفاده از نخبگان جوان علمی‌ نیز در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.

در این مراسم همچنین احمد توکلی - رییس مرکز پژوهش‌های مجلس - اظهار کرد: در مورد تلفن همراه با مشکلات بی‌سابقه‌ای مواجه بودیم و زمانی که تعرفه‌ی بالای تلفن همراه مطرح شد با این فرض بود که این موضوع بتواند موثر واقع شده و جلوی قاچاق را بگیرد اما متاسفانه افزایش تعرفه نتوانست در این زمینه موفق عمل کند.

کد خبر 46289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز