پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

ونیز را شهر آب و رود می‌شناسند. واقعیت این است که تمام بخش‌های این شهر ایتالیایی روی آب نیست. اما بالا آمدن آب حالا این شهر را همان‌طور کرده است که معمولا تصور می‌شد.

ونيز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورو نیوز،بالا آمدن کم‌سابقه سطح آب در ونیز دو نفر کشته برجا گذاشت.
 
لوئیجی بروگنارو، شهردار ونیز پس از بالا آمدن آب در این شهر ایتالیا گفت که خسارت مالی سیل شدید در این شهر به صدها میلیون یورو خواهد رسید. از سوی دیگر فرانچسکو موراگلیا، اسقف اعظم ونیز نیز اعلام کرد کلیسای تاریخی سن مارکوی این شهر با خطر خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبرو است.

شهردار ونیز همچنین تاکید کرده است که همچنان این شهر با افزایش سطح آب روبه‌رو است.

او از دولت خواست که به این شهر کمک کند چراکه خسارت‌های مالی بالا است. شهردار ونیز این حادثه را ناشی از تغییرات اقلیمی عنوان کرده است.


لوئیجی بروگنارو در عین حال از دولت خواست که وضعیت اضطراری اعلام کند تا به این طریق برای رفع خسارت بودجه اختصاص پیدا کند.

سطح آب در میدان معروف سن مارکو بیش از یک متر است و کلیسای جامع این شهر نیز برای ششمین بار در ۱۲۰۰ سال دچار آب گرفتگی می‌شود.


لوکا زیا فرماندار ناحیه ونتو، نیز اوضاع شهر را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: «ونیز به زانو درآمده است.»

پس از بارش شدید باران و پدیده مد، ارتفاع آب در بخش‌های از شهر به ۱۸۷ سانتی متر رسیده و باعث غافلگیری گردشگران شده است. این میزان از بالا آمدن آب در نیم قرن اخیر در ونیز بی‌سابقه است. با این حال رکورد ۱۹۴ سانتی‌متر بالا آمدن آب به سال ۱۹۶۶ در این شهر برمی‌گردد.

طبق گزارش رسانه‌های ایتالیا، این بالا آمدن سطح آب باعث کشته شدن دو نفر شده است. یکی از کشته شده‌ها یک ونیزی ۷۸ ساله است. او زمانی‌که می‌خواست با پمپ‌های برقی خانه خود را از آب تخلیه کند دچار برق گرفتگی شد.

کد خبر 463232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha