همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور در گزارشی از تمهیدات برگزاری انتخابات در روز 24 اسفند، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را پاسخ به قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر علیرضا افشار ابراز اطمینان کرد، روز جمعه 24 اسفند مردم پاسخ قطعنامه سوم علیه ایران را با حضور در پای صندوق های رای می دهند.

وی با اشاره به اینکه 209 خبرگزاری خارجی درخواست پوشش اخبار مربوط به انتخابات را از وزارت کشورداشته اند تصریح کرد: این خبرگزاری ها در انعکاس حقایق خیلی صادقانه عمل نمی کنند وبا شبهه افکنی تلاش می کنند شیرینی حضور مردم در جهان بازتاب خارجی پیدا نکند.

افشار گفت: اینگونه رسانه های غربی یا در مالکیت و یا در کنترل رژیم صهیونیستی هستند و نمی گذارند حقایق کشورمان در جهان منعکس شود.

وی افزود: کشورهای غربی دریافته اند که هر زمان مردم ایران را تهدید کنند حضور انان در عرصه های گوناگون به ویژه درانتخابات بیشتر می شود واکنون شاهدیم که برخی ازانها درمواجهه با مسائل ایران خویشتنداری می کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نخستین میاندوره ای چهارمین مجلس خبرگان رهبری و میاندوره ای شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 24 اسفند ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه می یابد.

افشار حضور به موقع مردم در پای صندوق های رای را خواستار شد و تصریح کرد: درصورت شلوغی شعب اخذ رای در پایان ساعت اعلام شده این زمان تمدید می شود.

وی افزود: ستاد انتخابات کشوربرای برگزاری انتخابات در سراسرکشور و 45 هزار و 70 شعبه اخذ رای ، تمهیدات لازم را اندیشیده است و حتی برای مناطق صعب العبور 41 بالگرد، 2 هواپیما و تعدادی شناور در نظر گرفته شده است.

افشار ارائه کدملی و شمارش رایانه ای آرا مردم را از ویژگی های انتخابات 24 اسفند دانست و گفت: چون شمارش رایانه ای به صورت دستی نیز انجام می شود پیش بینی می کنیم که تجمیع آراء در کلان شهرها تا 5 روز اعلام شود و آمار شهرهای دیگر نیز کمتر از 1 روز اعلام می شود

کد خبر 46439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز