پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

وقتی هوا سرد می‌شود، غذاهای گرم و نرم بیش‌تر می‌چسبند و بیش‌تر مزه می‌دهند. حتماً در خانه‌ی شما هم انواع و اقسام سوپ پخته می‌شود. شما از کدام دسته‌اید؟ دوست دارید سوپتان غلیظ باشد یا رقیق؟ دوست دارید مواد توی سوپ درشت باشند که زیر دندان بیایند یا دوست دارید همه‌چیز نرم و له‌شده باشد و فقط یک سوپ مایع نرم و خوش‌خوراک داشته باشید؟

سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی

برای «تو دل برو»ی این شماره قرار است با هم سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی بپزیم که کاملاً نرم و غلیظ است. پس اگر اهل این‌جور سوپ‌ها هستید، دست‌به‌کار شوید که بدجوری در این هوای زمستانی می‌چسبد!

۱. برای شروع ۳۵۰ تا ۵۰۰ گرم سیب‌زمینی را بشویید و پوست بگیرید. بعد هم نگینی خرد کنید و در تابه بریزید. سه یا چهار ساقه‌ی بزرگ تره‌فرنگی را نیز بشویید، خرد کنید و به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید.

۲. کمی روغن در تابه بریزید و سیب‌زمینی و تره‌فرنگی را روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید. مواد را تا زمانی که تره‌فرنگی‌ها نرم شوند تفت دهید، اما نگذارید تره‌فرنگی تغییر رنگ بدهد یا بسوزد.

۳. یک بسته پودر عصاره‌ی سبزیجات را در ۷۵۰ میلی‌لیتر آب حل کنید. اگر دوست دارید سوپتان طعم مرغ بگیرد، می‌توانید به‌جای عصاره‌ی سبزیجات از پودر عصاره‌ی مرغ استفاده کنید.

۴. مایع آمده‌شده‌ی سوپ را به تره‌فرنگی و سیب‌زمینی در تابه اضافه کنید و بگذارید کمی مواد با هم بپزند؛ دست‌کم تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها کاملاً پخته‌شده باشند.

۵. حالا سوپ را داخل غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و مواد داخل سوپ را یک‌دست و نرم کنید. سپس دوباره سوپ را به تابه برگردانید و به آن ۳۰۰ میلی‌لیتر شیر اضافه کنید.

۶.  بگذارید مواد سوپ و شیر مدت کوتاهی روی حرارت ملایم باشند. در همین زمان کمی دانه‌ی فلفل‌سیاه روی سوپ خرد کنید. نوش جان!

فوت آخر!

اگر دوست دارید می‌توانید در مرحله‌ی پایانی و هم‌زمان با اضافه‌کردن شیر، کمی خامه هم به سوپ اضافه کنید تا حسابی خوش‌مزه شود.

کد خبر 464649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha