«زهرا نوری» جوان مخترع ایلامی است که ضمن دارا بودن چندین کتاب و اختراع، در ادامه گفت‌وگوی این جوان موفق را می‌خوانید.

زهرا نوری،نخبه ایلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، همیشه برای رسیدن به هر هدفی یکسری مشکلات در پیش‌روی افراد پدیدار می‌شود، این موضوع یک روال طبیعی بوده و تنها انسانها هستند که با مشکلات متفاوت رفتار می‌کنند و همین تفاوت در برخورد و موانع زندگی است که انسانها را متمایز از یکدیگر می‌کند و در دسته‌بندی‌های متفاوت جای می‌دهد؛ یکی موفق و دیگری ناموفق.

زهرا نوری نخبه و کارآفرین بسیجی ایلامی است که موانع زندگی را به ستوه درآورده و قله‌های پیروزی را یکی پس از دیگری فتح کرده است؛ گرچه این جوان ۳۲ ساله شکست‌هایی نیز داشته، اما او امیدواری را با قلبی آکنده از ایمان، فریاد می‌زند.

  • نحوه آشنایی با مسیر اختراعات

او از خود و خانواده‌اش می‌گوید: در خانواده‌ای ده نفره زندگی کرده‌ام و بنده فرزند پنجم این خانواده هستم، از سال ۱۳۹۰ شروع به اختراع کردم و به تدریج اشتیاقم برای تولید و خلق موضوعات تازه بیشتر شد؛ همین روند مرا تشویق کرد تا توانستم در همان سال اول (۱۳۹۰) اولین اختراع خود را به منصه ظهور برسانم.

 این مخترع از حس و حال خود پس از اولین ثبت اختراع گفت: خیلی خوشحال بودم، هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردم اختراعم تا این حد مورد استقبال قرار گیرد.

نوری ضمن بیان اینکه مشوق اصلی و یکی از ضلاع‌های موفقیتش برادر مخترعش بوده، ادامه داد: بزرگترین آرزوی من این است با تولیدات و اختراعاتی که دارم بتوانم به رونق تولید داخلی و مردم خدمت کنم و اختراعاتم تجاری‌سازی شود.

  • موفقیت‌های کسب شده توسط این بانوی ایلامی

این جوان ایلامی موفقت‌هایی از جمله ثبت سه اختراع (کسب عنوان مخترع برتر در پنج سال متوالی در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای)، دانشجوی نمونه کشوری سال ۹۳، پژوهشگر برتر استان سال ۹۵، مخترع سطح سه بنیاد ملی نخبگان (عضو بنیاد ملی نخبگان)، کسب عنوان سازمان مردم نهاد برتر استان در سال ۹۸ (سازمان مردم نهاد رویش فردای جوان)، جوان برتر شهرستان و استان در سال‌جاری و... را داراست.

  • کتب تالیف شده

نوری از کتاب‌هایی که تاکنون تالیف کرده می‌گوید: کتب تالیف شده بنده شامل، بالندگی تولید ملی در سایه فناوری نانو چاپ شده در انتشارات سازمان انرژی و بهره‌وری ایران، کتاب مروری بر مدیریت کیفیت جامع، کتاب مروری بر تاریخ تشیع در ایران، کتاب فضیلت‌ها و رذیلت‌ها در آیینه معجزه جاوید، کتاب فرزندپروری در سایه کتب آسمانی، کتاب مروری بر خصوصیات فردی-اجتماعی و سیاسی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خمینی (ره) است.

نوری افزود: یک ضلع دیگر موفقیت‌هایم آشنایی من با بسیج و حجابی است که نه محدودیتی ایجاد کرده باشد بلکه شوق و انگیزه برای من به ارمغان آورده است. یک ضلع موفقیت‌هایم تفکر بسیجی من است

این جوان ایلامی با بیان اینکه از دوره نوجوانی و سن ۱۲ سالگی وارد بسیج شدم، گفت: ورود من به بسیج منجر شد تا راه زندگی خودم را پیدا کنم و مشوق‌هایی که در این مسیر برایم ایجاد شد، مرا در مسیر اختراعات و تالیف کتب مختلف قرار داد.

این مخترع جوان بسیج را اینگونه شرح می‌دهد: بسیج فقط مختص کشور عزیزمان ایران نیست بلکه بزرگترین پایگاه وحدت مسلمانان جهان است و ما نیز باید از این امر مهم در راستای وحدت و همدلی استفاده کنیم، بسیج نه مختص به جغرافیا بلکه در قلب‌های بدون مرز است.
 

کد خبر 465176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha