شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: گروهی از برنامه‌نویسان، مرورگر اینترنتی رایگان و جدیدی عرضه کرده‌اند.

به گزارش سایت اینترنتی بی‌بی‌سی‌نیوز، این مرورگر با نام «تورپارک» (Torpark) توسط گروهی از برنامه‌نویسان بین‌المللی به نام «هکتیویزمو» (Hacktivismo)و با ویرایش و طراحی مجدد مرورگر مشهور فایرفاکس ایجاد شده‌است.

 مرورگر تورپارک از شبکه‌ای منحصر به فرد از زیرساختهای انتقال اطلاعات در اینترنت استفاده می‌کند که بنیاد «الکترانیک فرانتیر» راه‌اندازی کرده است.

 به طور معمول، هر رایانه هنگام اتصال به اینترنت آدرس «آی‌پی» خود را آشکار می‌کند تا اطلاعاتی که از شبکه درخواست می‌کند به آدرس درست ارسال شوند. این درحالی است که مرورگر تورپارک با استفاده از زیرساختهای اینترنتی ویژه، اولا اطلاعات ارسالی از رایانه به شبکه را رمزنگاری کرده و به علاوه به طور مداوم آدرس آی‌پی مورد استفاده رایانه در شبکه را تغییر می‌دهد تا کاربر در اینترنت قابل ردیابی نباشد.

شبکه‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی یا «آی‌اس‌پی»ها به راحتی با ردگیری آدرسهای «آی‌پی» می‌توانند متوجه شوند کدام رایانه از کدام وب سایت‌ها بازدید کرده و به چه نوع اطلاعاتی دسترسی داشته که مرورگر تورپارک این امکان را از بین برده و امنیت خصوصی کاربر را فراهم می‌کند. از نکات مهم مرورگر تورپارک این است که نیاز به نصب در رایانه نداشته و می‌توان آن را روی یک حافظه فلش ریخته و با خود حمل کرد و هر کجا که لازم بود با اتصال حافظه فلش به یک رایانه، فایل کوچک آن را اجرا کرده و به گشت و گذار مخفیانه در اینترنت پرداخت.

کد خبر 4654

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز