یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات گواتمالایی اعلام کردند: چهار جهانگرد بلژیکی و راهنمایشان که روز جمعه 14 مارس در این کشور به اسارت گروگانگیران درآمده بودند، آزاد شدند.

به نوشته ال موندو، پس از آنکه نیرو‌های امنیتی گواتمالا چهار نفر از اعضای گروه " گردهمایی دهقانان" را دستگیر کردند، این گروه چهار گروگان بلژیکی خود را تحویل دولت گواتملا داد.

این چهار گروگان بلژیکی در شرایط مطلوب جسمانی به سر می‌برند، در منطقه‌ای جنگلی واقع در نزدیکی ریو دلسه، آزاد شدند. گفته می‌شود این چهار گروگان در همین منطقه به اسارت گروگانگیران درآمده بودند.

پیشتر دولت گواتملا ضمن رد گفت و گو با دهقانان بر سر آزادی گروگان‌ها به آنان نسبت به برقراری مجدد نظم  در مناطق جنگلی ریو دلسه هشدار داده و استفاده از نیروی نظامی را نیز رد نکرده بود:" دولت همچنان آماده است دستان دهقانان را بفشارد، اما اگر دهقانان از اقدامات خود دست برندارند، آنگاه دولت قاطعانه برای برقراری مجدد قانون وارد عمل خواهد شد."

گروه گردهمایی دهقانان چهار جهاگرد بلژیکی را به منظور فشار آوردن به دولت گواتمالا جهت آزادی یکی از سران خود که در زندان به سر می‌برد، به گروگان گرفته بود.

این چهار توریست بلژیکی در حال گردش بر رودخانه ریو دلسه بودند که توسط دهقانان به گروگان گرفته شدند.

رامیرو چک رییس گروه گردهمایی دهقانان 14 فوریه 2008 به اتهام شورش، دزدی و بازد اشت غیر قانونی تحت بازداشت درآمده بود. دستگیری چک اما واکنش منفی برخی از دهقانان گواتمالایی را در پی داشت، زیرا آنان معتقد بودند که رامیرو چک جهت احقاق حق سرخپوستانی که از زمین‌های خویش رانده شده‌اند، مبارزه می‌کند.

کد خبر 46639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز