رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان شیوع بیماری آنفولانزا تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی ساوه و زرندیه بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۱۸۶ نفر به مراکز درمانی شهرستان‌های ساوه و زرندیه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۸ مورد نمونه‌برداری شده و منجر به بستری شدن ۲۱ بیمار در بیمارستان شهید مدرس، ۸ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران و یک نفر در بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان ساوه شد و دو نفر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه بستری شدند.

 دکتر عباس نیک روش در خصوص آمار بیمارانی که جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، گفت: متاسفانه تعداد معدودی از بیماران به دلیل ضعف سیستم ایمنی در فرد یا مراجعه دیرهنگام به پزشک، جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص نظیر بیماران سرطانی و کلیوی، بانوان باردار و کودکان باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفلوآنزا مبتلا نشوند.

رئیس علوم پزشکی ساوه بر پرهیز از خود درمانی تاکید کرد و افزود: استفاده خودسرانه از برخی داروها خطرات جدی برای بیماران دارد و پزشکان  نیز باید از تجویز کورتون برای بیماران خودداری کنند.

وی به بررسی آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کمیته آنفلوآنزا ستاد دانشکده علوم پزشکی ساوه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: جلسه کمیته اضطراری آنفلوآنزا در ستاد دانشکده علوم پزشکی برگزار شد و بر هماهنگی و آمادگی بیمارستانها در خدمات رسانی به بیماران خاص تاکید شد.

دکتر نیک روش با تاکید بر اینکه برای درمان موارد اورژانسی این بیماری مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تا حد امکان ضروری است از ابتلا به آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، کودکان، سالمندان و بیماران خاص پیشگیری شود.

وی بیان کرد: آموزش و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری به گروه‌های مختلف مردمی در خصوص راه‌های پیشگیری از بیماری بویژه رعایت بهداشت فردی، علائم بیماری و راه‌های انتقال آن ضروری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به بروز آنفلوآنزای فصلی گفت: نوعی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نوع انسانی و فصلی است که تاکنون تعدادی از مردم شهرستان را مبتلا کرده است.

دکتر نیک روش از مردم خواست با شروع علایمی از قبیل تب بالا و بدن درد، گلو درد، آبریزش بینی و ... به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی مهمترین راه مقابله با آنفلوآنزای فصلی را، پیشگیری و رعایت بهداشت دانست و افزود: شستشوی مرتب دست، رعایت فاصله یک متری افراد مبتلا با افراد سالم و ... از موارد کلیدی پیشگیری است.

وی از پزشکان خواست در صورت مراجعه بیماران، از تجویز داروهای کورتونی که علائم ظاهری را کاهش داده ولی در سیر بیماری کمکی نمی‌کند و ممکن است باعث شود بیماری بطور پنهان پیشرفت کرده و موجب شدت آن شود، خودداری کنند.

کد خبر 466680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha