مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همهشری آنلاین: همزمان با شب چهارشنبه آخر سال از مخازن زباله در برخی از نقاط پایتخت مراقبت ویژه خواهد شد.

سلیمی مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران، با اشاره به این که سال گذشته 300 مخزن زباله در شب چهارشنبه آخر سال در آتش سوخت، افزود: حدود 5/7 میلیون تومان در اثر سوختن این مخازن به شهرداری خسارت مالی وارد شد که امسال به خاطر کاهش این آسیب‌ها و خسارت‌ها، تصمیم به جابجایی تعدادی از مخازن زباله در برخی از نقاط شهر گرفتیم.

وی با بیان این که جابجایی مخازن زباله به طور موقت و برای چند ساعت انجام می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر آن کارگران شهرداری به صورت پست ثابت، حین انجام نظافت در نقاط شلوغ چهارشنبه سوری از مخازن زباله مراقبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران، با اشاره به این که جابجایی و مراقبت از مخازن زباله در چهار نقطه هر منطقه تهران انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده، میزان خسارت به مخازن زباله در شب چهارشنبه آخر سال کاهش یابد.

وی نیز از شهروندان خواست تا به افراد فرصت طلب، فرصت ندهند، تا به اموال عمومی آسیب بزنند.

سلیمی در ادامه از دستگیری 15 سارق مخازن زباله خبر داد و تصریح کرد: 15 نفر در ماه گذشته که با شکستن مخازن، اقدام به سرقت آنان می‌کردند، بازداشت و به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی همچنین از بازداشت و دستگیری سه کارگر نمای شهرداری خبر داد و افزود: سه نفر از افراد سودجو با پوشیدن لباس نارنجی از شهروندان پول اخذ می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند.

مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران تاکید کرد: کارگران شهرداری حق دریافت هیچ گونه وجهی به عنوان عیدی و یا غیره از شهروندان ندارند و دریافت عیدی و پول از مردم غیر قانونی است.

وی یادآور شد: 13 هزار کارگر خدمات شهری همزمان با روزهای پایانی سال و ایام نوروز مشغول نظافت شهر هستند که شهروندان باید همکاری‌های لازم را برای جمع‌آوری زباله داشته باشند و زباله‌های خود را به موقع و راس ساعت 21 بیرون از منزل بگذارند.

سلیمی یادآور شد: زباله‌های شهروندان همزمان با روزهای پایانی سال از پنج تا هفت هزار تن به 10 هزار تن افزایش یافته است که خدمات شهری ساعات کار کارگران و ماشین‌های حمل زباله را افزایش داده است.

کد خبر 46718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز