سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت بودن ۳۰۰ نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر در پی افزایش قیمت بنزین در تهران خبر داد و بار دیگر بر جدا بودن صف معترضان از اراذل و اوباش تاکید کرد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پانزدهمین نشست خبری خود گفت: در منظر دستگاه قضا، صف معترصان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند که موجب گرانی سایر کالاها و خدمات شود و دست به اعتراص زدند، از اراذل و اوباش جداست.

وی بیان کرد: قوه قضائیه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند و فاقد مجوز بودند و آنهایی را که فقط اعتراص داشتند، اراذل نمی‌دانیم.

اسماعیلی گفت: آتش زدن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه، کار گروهی خاص از اراذل بود که به گروه‌های ضدانقلاب و خارج‌نشین و تحت حمایت سرویس‌های بیگانه وابسته بودند و آنها به این عملیات دست زدند.

وی افزود: در فرایند مهار این آشوب‌ها، گروه‌هایی از افراد بازداشت شدند و همان ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور داد اقدامات عاجل جهت تفکیک و تعیین تکلیف آنها انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این رابطه مسئولان عالی و استانی قوه قضائیه در محل‌های بازداشت حضور یافتند و چهره به چهره با دستگیرشدگان صحبت کردند و برای تفکیک آنها اقدام‌های لازم انجام شد.

اسماعیلی گفت: با اجرای این برنامه‌ها اکثر بازداشت‌شدگان اغتشاش‌های اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی‌ها به حداقل رسیده و در تهران ۳۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

کد خبر 467438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha