مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: خشونت، پدیده‌ای آزاردهنده بوده و برای کاهش آن، اقدامات بسیار خوب و پیگیری‌های مستمری در شورای تامین انجام شده و امروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی خشونت و نزاع در زنجان هستیم که عدد قابل توجهی است.

خشونت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه سه‌شنبه ۱۲ آذر در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، افزود: آمار وقوع قتل در این استان نیز در هشت ماهه سال جاری ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با سیر نزولی وقوع قتل که نتیجه اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه است امیدواریم روزی، شاهد این باشیم که هیچ قتل و خشونتی در استان زنجان اتفاق نیافتد و مردم در آرامش و امنیت بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: موضوع پیشگیری را ابتدا همه باید باور کرده و سپس جدی بگیرند زیرا همه ما می‌دانیم که پیشگیری، بهتر و کم‌هزینه‌تر است.

وی تصریح کرد: توجه نکردن به پیشگیری، تبدیل به هزینه‌های بسیار زیاد می‌شود.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: قانونگذار به دلیل اهمیت موضوع، شورای پیشگیری در استان‌ها را فراگیر و فراقوه‌ای کرده و تمام دستگاه‌ها باید پای کار بوده و احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه اجتماعی از جمله کاهش آمار طلاق و پایداری خانواده‌ها در گذشته انجام شده و همه دستگاه‌ها در این امر نقش داشتند که نتیجه اقدامات، موثر و تلاش همگانی، مثبت و قابل توجه است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در ادامه زندگی و تحکیم بنیان خانواده‌ها بسیار اثرگذار است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا، خواستار اقدامات پیشگیرانه و آگاهی مردم برای پیشگیری از انتقال بیماری از سوی مرکز بهداشت و صداوسیما شد.

کد خبر 467666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha