همشهری آنلاین: به مناسبت ایام نوروز مراسم شاهنامه‌خوانی در کنار مقبره فردوسی،‌ حافظ خوانی و سعدی خوانی در کنار مقابر این دو شاعر بزرگ برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریبا اعلام این خبر گفت: آیین‌های مختلف باستانی در موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌ای کشور همزمان با نوروز 87 برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حسین جعفری با اشاره به برگزاری سفره هفت سین به عنوان نماد و سمبل نوروز در موزه‌های کشور، گفت: مراسم‌های آیینی و سنتی ایران باستان از سوی هنرمندان در مجموعه‌های فرهنگی- تاریخی تحت نظارت سازمان و موزه‌ها برگزار خواهد شد تا بازدیدکنندگان خاطره‌ خوشی از بازدید اماکن تاریخی و فرهنگی داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه مجموعه سعدیه و حافظیه در طول ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی باز است، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ورودی مسافران در ایام نوروز به شیراز و علاقه‌مندی مردم ایران به این دو شاعر پارسی،‌ اعلام شده که درهای مجموعه فرهنگی سعدیه و حافظیه به صورت شبانه‌روز روی بازدیدکنندگان باز باشد.

معاون فرهنگی سازمان خاطرنشان کرد: همچنین تمامی موزه‌های کشور در طول ایام نوروز از ساعت 9 صبح تا 18 برای بازدیدکنندگان باز است. ضمن آنکه به تمامی مدیران استان‌ها ابلاغ شده است که در صورتیکه خارج از این ساعت‌ها بازدیدکنندگان در مجموعه حضور داشتند، راهنمایان موزه‌ها موظف به ارائه خدمات به بازدیدکنندگان هستند.

برگزاری نمایشگاه ماهی و آینه در موزه ملی از دیگر موضوعاتی بود که جعفری به آن اشاره کرد و گفت: نوروز امسال موزه ملی ایران در کنار نمایش آثار موزه‌ای ثابت خود اقدام به برپائی نمایشگاهی تحت عنوان نمادهای بهاری در آثار موجود در موزه ملی ایران می‌کند.

کد خبر 46986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز