رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۳۵ پروژه برای کاهش آلودگی هوا در شورای شهر اول به تصویب رسیده بود که این پروژه‌ها اجرایی نشد.

درخواست کمک الویری از رئیسی: جلوی تسویه حساب‌های جناحی را بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مرتضی الویری در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کشورهای مختلفی در دنیا با برنامه‌ریزی موفق شده‌اند در یک مقطع زمانی آلودگی هوای خود را مهار کنند، گفت: در تهران نیز برنامه‌های مختلفی برای کاهش آلودگی هوا تدوین شده است. در مقطعی در شورای اول، برنامه‌ای ۱۰ ساله برای کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید و شورای اول ۳۵ پروژه را در این حوزه تعریف کرد که این پروژه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد، گفت: بسیاری از پروژه‌های این حوزه به دلیل عدم تحقق منابع مالی معطل مانده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: با مدیریت ترددها و سفرهای درون شهری می‌توان بر کاهش آلودگی هوا تأثیر گذاشت.

وی تکمیل و تجهیز خط ۶ مترو را یکی از اقداماتی عنوان کرد که مدیریت شهری در حال انجام آن است و می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و مدیریت سفرها تأثیرگذار باشد.

الویری گفت: شهرداری اعلام کرده به طور متوسط ماهانه یک ایستگاه از این خط را به بهره‌برداری خواهد رساند.

کد خبر 470862
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha