مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها یکی از راهکارها برای ایجاد اشتغال بانوان است، گفت: تعاونی‌های بانوان در این استان از بدو ایجاد آن‌ها تاکنون برای یکهزار و ۴۰۲ خانم شغل ایجاده کرده است.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین اسماعیل غنیان روز  سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک هزار و ۵۰ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۴ تعاونی برای بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تعاونی‌هایی که ۷۰ درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند در ردیف تعاونی بانوان قرار دارند.

وی یادآور شد: از مجموع ۱۲۴ تعاونی زنان در استان سمنان، ۲۳ تعاونی در هریک از شهرستان‌های دامغان و  سمنان، ، ۲۶ تعاونی در هر یک از شهرستان‌های شاهرود و گرمسار، پنج تعاونی در هریک از شهرستان‌های مهدیشهر و میامی، هفت تعاونی در سرخه و ۹ تعاونی در آرادان فعال است.

غنیان بیان کرد: ۱۲۴ تعاونی زنان استان سمنان در حدود یکهزار و ۵۹۶ عضو دارد و بیشترین اعضا مربوط به تعاونی‌های بانوان در شهر سمنان است.

۲ دهم درصد از تعاونی‌های فعال بانوان کشور در استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تعاونی‌های بانوان استان در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدمات، تامین نیاز تولیدکنندگان، مسکن، معدن و تولیدی فعال است.

غنیان خاطرنشان کرد: باغداری، پرورش طیور، پرورش گل و گیاه، پرورش و تکثیر ماهی، دامپروری، دامداری، زراعت و زنبورداری از جمله فعالیت‌ها در تعاونی کشاورزی، برق و الکترونیک، شیمیایی و سلولزی، صنایع دستی و صنایع فازی، نساجی، چرم و پوشاک از جمله فعالیت‌ها در زمینه تعاونی صنعتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت:  برقراری عدالت اجتماعی، فقر زدایی ، کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله  آثار فعالیت در قالب تعاونی است و برنامه ریزی کاربردی و کارشناسی لازمه توسعه تعاونی در استان است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور دارد.

کد خبر 470938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha