پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نظامیان آمریکایی شهرک صدر بغداد را محاصره کردند

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی از بغداد با اعلام این خبر افزود : نیروهای جیش المهدی نیز به حالت آماده باش در آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار العربیه نیروهای آمریکایی با پوشش و حمایت نیروهای عراق شهرک صدر را به محاصره خود در آورده‌اند و تنها یک ورودی را برای ورود به شهرک و خروج از آن باز گذاشته‌اند.

وی درباره اوضاع عراق و بصره گفت: لشگر طلایی جیش المهدی که از جمله لشگرهای زرهی آماده‌ای است که طی سال‌های گذشته در عملیات‌های نظامی شرکت داشته است در داخل شهرک صدر در حال آماده باش به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار العربیه، شماری از عناصر جناح صدر سلاح‌های خود را به مسوولان عراقی تحویل داده‌اند و شماری از اعضای پارلمان این کشور نیز در حال گفت و گو با نوری المالکی برای میانجیگیری بین جناح صدر و دولت تلاش می‌کنند.

همچنین ‌یک منبع آگاه در پلیس عراق اعلام کرد: در حمله هوایی ارتش امریکا به شهر حله در جنوب بغداد 29 تن کشته و 39 تن دیگر زخمی شدند.

در این حال از بصره خبر می رسد درگیری نیروهای امنیتی عراق با شبه نظامیان عراقی از صبح پنجشنبه متوقف شده است.

یک منبع آگاه در پلیس بصره با اعلام این خبر افزود: نیروهای ارتش در مناطق مهم موضع گرفته‌اند.

اوضاع در شهر نجف هم نا آرام گزارش می شود. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از شهر نجف اشرف ، در پی شنیده شدن صدای چهار انفجار در شهر نجف، در این شهر حکومت نظامی اعلام شد.

یک مقام امنیتی عراقی علت این انفجارها را حمله به پاسگاه پلیس المجتبی در شمال این شهر با استفاده از خمپاره عنوان کرد. بر اساس این گزارش نارنجکی هم به سوی منزل یکی از افسران مبارزه با تروریسم در جنوب شهر نجف پرتاب شد که تلفاتی نداشت

کد خبر 47189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز