سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشاورزان آرژانتینی در مناقشه بر سر افزایش هزینه صادرات، با رد پیشنهاد مصالحه‌جویانه کریستینا کرچنر، رییس جمهور این کشور به اعتصابی که حدود سه هفته است پیگیری می‌کنند، ادامه می‌دهند.

خبرگزاری سوئیس از بوینوس آیرس گزارش داد، کرچنر در سخنرانی که از تلویزیون پخش شد اعلام کرد متقاعد شده است که افزایش هزینه گمرک مربوط به صادرات سویا اقدامی صحیح بوده است. او در همین حال اعلام کرد اقداماتی را برای تسهیل تجارت تولیدکنندگان کوچک و متوسط انجام خواهد داد.

کرچنر خطاب به کشاورزان گفت: «من از شما می‌خواهم کامیون‌های‌تان را از سطح شهر جمع کنید و خود را بخشی از کشور و نه صاحب کشور بدانید.»

در پی اعتصابات در بسیاری از مناطق، شهرها و به ویژه بوینوس آیرس دچار کمبود مواد غذایی شده‌اند.

کشاورزان امیدوار بودند که کرچنر تعلیقی 90 روزه را برای اجرای قانون جدید گمرکات اعلام کند. نمایندگان اتحادیه کشاورزان این پیشنهاد او را ناکافی دانسته و رد کردند. از 20 روز پیش کشاورزان با بستن خیابان‌ها از تردد کامیون‌های حامل مواد غذایی در شهرهای بزرگ جلوگیری می‌کنند.

فقط محموله‌های حاوی شیر که برای کودکان مفید باشند، از این اعتصابات مصون هستند. یکی از نمایندگان کشاورزان اعلام کرد این اعتصاب دستکم تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد. دولت آرژانتین تصمیم گرفته است گمرکات صادرات سویا را از 9 درصد به 44.1 درصد افزایش دهد. سویا اصلی‌ترین منبع درآمد کشاورزان آرژانتینی است.

کد خبر 47376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز