لبران جیمز با سابقه هشت حضور پیاپی در بازی نهایی و سه قهرمانی NBA از نگاه دبیران و خبرنگاران ورزشی و ورزشی‌نویسان خبرگزاری اسوشیتدپرس به عنوان برترین ورزشکار مرد دهه برگزیده و معرفی شد.

لبران جیمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، جیمز که از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ آمریکا و جهان و ملقب به کینگ یا پادشاه است، بالاتر از تام بریدی (بازیکن فوتبال آمریکایی) و یوسین بولت (دونده جاماییکایی و قهرمان جهان و المپیک) بهترین و برترین ورزشکار مرد دهه رو به پایان شد. دبیران و خبرنگاران ورزشی و ورزشی‌نویسان AP با آرای خود برترین ورزشکاران دهه ۲۰۱۰ را برگزیدند که در بخش زنان این عنوان به سرنا ویلیامز، تنیسور پرافتخار آمریکایی رسید.

جیمز که امروز ۳۰ دسامبر ۳۵ ساله می‌شود، در ۱۰ سال اخیر بیش از هر ورزشکار و بسکتبالیست دیگر در NBA برنده شد، جایزه MVP یا ارزشمندترین بازیکن سال و فینال را برد، یک مدرسه راه انداخت، با عشق دوران دبیرستانش ازدواج کرد و به عقیده برخی کارشناسان، بسکتبالی که امسال در لباس لس‌آنجلس لیکرز بازی می‌کند کامل‌ترین عملکرد او در حدود ۱۸ سال حضور در بالاترین سطح بسکتبال حرفه‌ای دنیاست.

لیونل مسی در رده‌بندی برترین ورزشکاران مرد دهه از نگاه AP در رده چهارم ایستاد و مایکل فلپس، شناگر افسانه‌ای آمریکا پنجم شد. فلپس پرافتخارترین ورزشکار در تاریخ المپیک است و در چهار دوره حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۸ مدال رنکارنگ برد که ۲۳ مورد آن طلا بود. سه نقره و دو برنز هم در کارنامه فلپس دیده می‌شود.

جیمز سال ۲۰۰۳ به عنوان انتخاب اول یارکشی وارد NBA شد و تا ۲۰۱۰ در کلیولند کاوالیرز ماند. بعد به میامی هیت رفت و با همراهی دوین وید و کریس باش در چهار فینال پیاپی دو قهرمانی به دست آورد. در ۲۰۱۴ بار دیگر به کلیولند بازگشت تا به قولی که به مردم اوهایو داده بود عمل کند. او در کلیولند هم چهار بار پیاپی تا فینال بالا رفت و یک‌بار در ۲۰۱۶ با پیروزی بر گلدن استیت وریرز قهرمان شد.

لبران دومین فصل حضور در لیکرز را پشت سر می‌گذارد و در بازی صبح امروز دوشنبه با دالاس موریکس به نهمین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که از مرز ۹ هزار پاس گل می‌گذرد. او در عین حال تنها بازیکن تاریخ است که ۹ هزار پاس گل و ۹ هزار ریباند در کارنامه دارد.

کد خبر 474167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha