مردم عراق در واکنش به اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، پرچم آمریکا را در خیابان‌ها لگدمال کردند.

پرچم آمریکا در عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در حالی که وزیر امور خارجه مدعی خوشحال شدن مردم عراق از شهادت سردار سلیمانی شده اما شهروندان عراقی در واکنشی خشم‌آلود به اقدام تروریستی اشعالگران آمریکایی در خاک خود پرچم این کشور را در خیابان‌ها پهن و آن را لگدمال کردند.

از سوی دیگر، نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی آماده جنگ یکپارچه علیه اشغالگری نظامیان آمریکایی می‌شوند و سفارت واشنگتن در بغداد هم از تمام شهروندان آمریکایی خواسته هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

جولین بورگر، تحلیلگر ارشد گاردین در حوزه سیاست خارجی در یادداشتی که پس از شهادت سردار سلیمانی نوشت، تاکید کرد خاورمیانه باید از این پس منتظر آغاز فصلی تازه در سپهر سیاسی خود باشد. او با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی برخلاف برخی تحلیل‌ها می‌تواند اوضاع منطقه را بدتر از امروز کند، افزود: هیچکس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، به ویژه رویارویی تهران و واشنگتن که با رفتن سردار سلیمانی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

بورگر در ادامه نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه نماد انقلاب اسلامی ایران و دومین فرد قدرتمند ایران پس از آیت‌الله خامنه‌ای بود و کشتن او اعلان آشکار جنگ علیه قدرتمندترین نیروی منطقه خاورمیانه است. شاید سپاه پاسداران قوی‌ترین نیرویی باشد که آمریکایی‌ها پس از ۶۰ سال با آن مواجه می‌شوند. ارتش آمریکا در کره با نیروهای داوطلب ارتش جمهوری خلق چین جنگیده بود و حالا باید منتطر رویایی با یک نیروی قوی‌تر باشد.

کد خبر 475004

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha