تیم‌های ایرانی از سال 1998 از جمله فعال‌ترین تیم‌های ربوکاپ بوده‌اند.

تعداد تیم‌های ایرانی سال به سال رو به افزایش بوده است. بنابراین زمان آن فرارسیده بود که مسابقات ربوکاپ در ایران به‌صورت آزاد برگزار شود.

در گفتگویی که سال پیش با دکتر موسی‌خانی، رئیس دومین دوره مسابقات آزادروبوکاپ ایران داشتیم مشخص شد که دو سال پیش طرح برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ در ایران، تسلیم فدراسیون جهانی ربوکاپ شد و در جواب درخواست ایران، فدراسیون جهانی ربوکاپ برگزاری چندین دوره مسابقات آزاد در سطح بین‌المللی را شرط کرد، تا اینکه امسال قائم مقام فدراسیون جهانی ربوکاپ گفت: با قاطعیت نمی‌توان اعلام کرد که ایران شانس اول کسب میزبانی مسابقات جهانی 2010 است اما با توجه به سابقه خوب ایران شانس بالایی برای میزبانی ایران قائل هستیم.

هانس دیتر بوخارد با بیان این مطلب افزود: با توجه به سوابق سال‌های قبل، ایران در مسابقات مختلف ربوکاپ جهان و برگزاری مسابقات آزاد در طول 10 سال اخیر یکی از برترین کشورهای دنیا در عرصه علم روباتیک بوده است. 

قائم مقام فدراسیون جهانی ربوکاپ تاکید کرد: سطح تیم‌های شرکت‌کننده در ایران بسیار بالاست و مطمئنم ایران می‌تواند در این زمینه موفقیت‌های جدیدی را به دست آورد.

توانایی کشورها برای میزبانی مسابقات ربوکاپ عامل بسیار مهمی است که ایران با توجه به برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد تجربیات بهتری نسبت به سایر کشورها دارد.

بعد از این همه تعارفات و شیرین سخنی‌های بوخارد، شاید بتوان نتیجه گرفت که احتمالاً میزبانی 2010 را نمی‌توانیم بگیریم و باید امیدمان به میزبانی سال 2011 به بعد باشد.

کد خبر 47642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز