سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس، مجموع داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

انتخابات مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جوکار در نشست خبری به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این‌که زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۲۱ آذرماه بود، افزود: وظیفه هیات اجرایی بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات، رسیدگی نسبت به صلاحیت اولیه داوطلبان است.

وی  اضافه کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شدند باید نسبت به شکایات خود رسیدگی می‌کردند هیچ بن‌بستی نیست و بر اساس قانون شکایت خود را تحویل دهند و به نتیجه برسند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس گفت: در مدت ۲۰ روز هیات نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت به شکایت داوطلبان رسیدگی کردند، شورای نگهبان در تاریخ ۲۲ دی‌ماه فهرست بررسی صلاحیت داوطلبان را به فرمانداری اعلام کرد.

جوکار بیان کرد: در این بازه زمانی که به مدت ۵ روز تا ۲۶ دی‌ماه بود داوطلبان فرصت داشتند، رد صلاحیت و عدم احراز و شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ بهمن‌ماه فرصت پیگیری شکایات را دارند و جای نگرانی نیست.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس با تأکید بر این‌که هیات نظارت شورای نگهبان، نماینده هیچ باشگاه سیاسی نیست، افزود: تمامی اسناد برای تمامی داوطلبان محرمانه است.

جوکار، ۳ ملاک صلاحیت را طهارت اقتصادی، طهارت اخلاقی و عدم ضدیت با نظام جمهوری سلامی عنوان کرد.

وی مجموع داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ۹۲۴ نفر برای ۱۸ کرسی در استان معرفی کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۸ نفر تایید شدند و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس تعداد افراد انصرافی را ۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۵ نفر به هیات اجرایی شکایت نکردند و تعداد ۳۰۴ نفر عدم احراز شدند که در این فرصت می‌توانند خود را به شورای نگهبان معرفی کنند.

کد خبر 477820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha