آنچه بر پرسپولیس در این ۶ ماه گذشت آیا با شادی و شعف هواداران این تیم از حضور گل محمدی به عنوان سرمربی این تیم تناسبی دارد؟

گابریل کالدرون

همشهری آنلاین- رضا جوکار: یحیی گل‌محمدی بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره بر روی نیمکت پرسپولیس نشست تا پازل انتخاب مربی وطنی برای تیم‌های باشگاهی و تیم ملی کامل‌تر شود.

بعد از پایان فصل هجدهم و در حالی که برانکو برای سومین فصل متوالی پرسپولیس را قهرمان لیگ کرده بود منطق ماجرا حکم می‌کرد که قرارداد این مربی موفق تمدید شود.

اما با پرداخت نکردن مطالبات این مربی ماجرا به شکل دیگری رقم خورد و برانکو که شرط ماندن در پرسپولیس را پرداخت بدهی این باشگاه عنوان کرده بود حاضر به بازگشت به ایران نشد. البته که اراده‌ای هم در باشگاه برای حفظ این مربی نبود.

با این همه برانکو رفت و طلب یک میلون و صد هزار دلاری‌اش صرف قرارداد فصل گذشته و پیش قسط اول امسال بازیکنان شد. پرسپولیس ماند و خزانه خالی و مذاکره با گزینه‌های مختلف که در نهایت قرعه به نام کالدرون آرژانتینی افتاد تا طعم تلخ حضور در فوتبال ایران را بچشد و با تمام بی‌مهری‌هایی که در طول فصل بر او رفت در نهایت عطای تیم صدرنشین را به لقایش ببخشد و حاضر به بازگشت به ایران نشود.

اما آنچه بر پرسپولیس در این ۶ ماه گذشت آیا با شادی و شعف هواداران این تیم از حضور گل محمدی به عنوان سرمربی این تیم تناسبی دارد؟

پرسپولیس با پرداخت بدهی برانکو ‌می‌توانست ضمن حفظ ثبات بر روی نیمکت این تیم، حاشیه‌های که گریبانش را گرفت را مدیریت کند و همچنان به عنوان مدعی اصلی لیگ برتر خود را حفظ کند و نیم نگاهی هم به موفقیت در آسیا داشته باشد اما هیات مدیره و در راس آن عرب ترجیح دادند قید این مربی موفق را بزنند و کالدرون را بر روی نیمکت پرسپولیس بنشانند.

حالا پرسپولیس مانده و بدهی برانکو و شکایتش به فیفا و رایی که قطعا به جز پرداخت اصل بدهی با جریمه هم همراه خواهد بود. اما آش شوری که این هیات مدیره ناکارآمد برای پرسپولیس پخت تنها به همین ختم نخواهد شد. اگر این بار به ادعای محمدحسن انصاری‌فرد خوشبینانه نگاه کنیم و پرسپولیس تنها به پرداخت ۷۵ درصد از قرارداد کالدرون محکوم شود این مبلغ هم بر روی بدهی باشگاه به مربیان خارجی‌اش انباشته خواهد شد.

مبلغی در حدود ۷۰۰ هزار دلار  که با توجه به پرداخت ۳۰۰ هزار دلاری باشگاه، پرسپولیس محکوم به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار به مربی آرژانتینی خواهد شد و احتمالا در راستای افرایش جریمه هم شاهد تلاش معکوس رفقا و شرکا خواهیم بود.

به همه این مبالغ هزینه حدودا ۶ میلیاردی(۵۰۰ هزار دلار) حضور گل‌محمدی بر روی نیمکت پرسپولیس را هم حساب کنید تا بیشتر به حراج منابع مالی باشگاه طی این مدت کوتاه پی ببرید.

تا اینجا کار حضور کالدرون و گل‌محمدی به عنوان جانشین برانکو نزدیک به یک میلیون و دویست هزار دلار(۱۶میلیارد) برای باشگاه هزینه داشته. مبلغی که می‌توانست تضمین کننده ادامه حضور برانکو در این تیم باشد. اما پرونده کالدرون رفت روی شکایت برانکو و بودیمیر تا زمانی که خرخره‌ پرسپولیس را مانند پرونده ژوزه بگیرد.

هوادار پرسپولیس را به جایی رسانده‌اند که حضور دقیقه نودی یحیی گل‌محمدی بر روی نیمکت تیم محبوب‌شان را فتح‌الفتوح مدیرعامل می‌دانند. پیشکسوت فعال مجازی‌اش هم می‌نویسد « دیگر نه ترسی از مدیر برنامه داریم و  نه تنمان از قسط عقب افتاده می‌لرزد» نه برادر ترس و  اضطراب از آینده را پیش‌پیش تضمین کرده‌اند و بعد از این هیاهو زمان لرزیدن هم خواهد رسید.

کد خبر 478111

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha