رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۹ هزار و ۱۶۳ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۲۶ استان کشور خبر داد.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ دی تا ساعت ۶ صبح امروز سه‌شنبه، افزود: هموطنان همه استان‌های کشور به جز تهران، خراسان شمالی، گیلان، اردبیل و همدان متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی با اشاره به امدادرسانی به هموطنان با تلاش ۲ هزار و ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۵۳۷ تیم عملیاتی، بیان کرد: به ۲۹ هزار و ۱۶۳ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۱۵۳ شهر و روستا و ۵۲ محور کوهستانی امدادرسانی و ۹ هزار و ۳۰ نفر با برپایی چادر به صورت اضطراری اسکان داده شده‌اند.

به گفته سلیمی، ۶۹ نفر به مناطق امن منتقل شدند و همچنین در این مدت ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. متاسفانه ۳ نفر در مه‌ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل جان باختند.

وی با اشاره به امدادرسانی به هموطنان متاثر از حوادث جوی به صورت هوایی، گفت: با ۷ فروند بالگرد شامل ۳ فروند بالگرد هلال احمر و ۴ فروند بالگرد نظامی، با انجام ۴۱ سورتی معادل ۳۴ ساعت پرواز، ۱۰ تن اقلام امدادی به مناطق متاثر از سیل منتقل شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره توزیع اقلام امدادی و غذایی میان متاثران از حوادث جوی گفت: یک هزار و ۳۰۸ دستگاه چادر، ۷ هزار و ۲۵۸ تخته پتو، ۲ هزار و ۲۲۲ تخته موکت، ۱۰ هزار و ۷۷ کیلوگرم نایلون، ۲۷۵ شعله والوور، ۳ هزار و ۸۴۰ بسته غذایی، ۷۲۰ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۴۳۳ قوطی کنسرو، ۱۱۱ کیلوگرم خرما، یک هزار و ۹۴۲ کیلوگرم برنج، ۶۷۹کیلوگرم روغن، ۴۴۳ کیلوگرم حبوبات و ۹۵۷ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 478120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha