یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات انجام شده روی سهام فولاد مبارکه، گل گهر، سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به شدت روی تغییرات شاخص در روز یکشنبه 18 فروردین تاثیر گذاشت.

بر این اساس در این روز شاخص بورس ( قیمت و بازده نقدی)  119 واحد رشد کرد و به 36 هزار و 617 واحد نزدیک شد. شاخص عملکردتالار اصلی هم در این روز با 24 واحد رشد به 9 هزار و 144 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی با 44 واحد تغییر مثبت روی 11 هزار و 144 واحد متوقف شد.

طی معاملات این روز 5 شرکت قیمت سهامشان بیش از سایر شرکت‌های حاضر در بورس افزایش یافت. گسترش خدمات کشاورزی، ماشین سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی فارس، کنترل فنی تکین کو و آذریت شرکت‌هایی بودند که در این روز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

از سوی دیگر فرآورده‌های نسوز پارس امروز بیشتر از سایر شرکت‌های بورسی  کاهش قیمت داشت.

در جریان داد و ستدهای این روز حجم تقاضا برای خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان به شدت افزایش یافت به طوری که 437 دستور خرید برای 17 میلیون و 736 هزار و 275 سهم این شرکت به ارزش 58 میلیارد ریال صادر شد.

پس از آن ملی صنایع مس  و سرمایه‌گذاری توسعه معادن بیشترین تقاضا برای خرید سهام را از آن خود کردند. در سوی مقابل حجم عرضه سهام بانک پارسیان طی معاملات روز 18 فروردین افزایش نشان داد.

در این روز 351 نفر برای فروش 6.7 میلیون سهم این شرکت به ارزش 12.4 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

ایران خودرو و سرمایه‌گذاری بوعلی نیز پس از بانک پارسیان بیشترین حجم عرضه را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 47845

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز