کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از طرح بلیت‌های این رویداد بزرگ رونمایی کرد.

بليت‌هاي المپيك توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، در فاصله زمانی باقی‌مانده تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بلیت‌های این مسابقات رونمایی شد.

۵۹ طرح برای بازی‌های المپیک و ۲۵ طرح برای بازی‌های پارالمپیک در نظر گرفته شده است. کسانی که بلیت‌های خود را خریداری کرده‌اند می‌توانند از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای تهیه آن اقدام کنند.

تمامی بلیت‌ها نمایشگر تصویری پیکتوگرامی از ورزش‌های المپیک، محل بازی‌ها و لوگوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

بلیت‌ها در سه مدل مستطیل شکل با علامت بازی‌ها طراحی شده و با رنگ‌بندی  و با توجه به مکان بازی و میزبانی شهری که در آن برگزار می‌شوند، کد گزاری شده است.

 الهام‌بخش این طراحی، تکنیکی ژاپنی است  که برای طراحی و رنگ‌بندی کیمونوها بر روی پارچه استفاده می‌شود.

چهار رنگ سنتی ژاپنی که نمادی از چهار فصل سال می‌باشد در طراحی بلیت‌ها به کار رفته است. قرمز یا کورنایی بیشتر در مراسم‌ها استفاده می‌شود در حالی که رنگ آبی،همانگونه که همه در سراسر جهان می‌دانند نماد ژاپن است. آبی همچنین  رنگ اصلی در طراحی لوگوهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. رنگ بنفش یا فوجی، رنگ گل زیبای ژاپنی ریستریا است. رنگ سبز کاجی یا ماتسویا رنگ دیگری است که در جشن‌ها به کا رمی‌رود.

ماسا تاکایا، سخنگوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  توکیو گفت: ما از طراحی بلیت‌های توکیو ۲۰۲۰ که تجسم سنت‌ها و مهارت‌های ژاپنی است خشنودیم و امیدواریم هم ملت ژاپن و هم حاضرین بین‌المللی در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را راضی کنیم.

کد خبر 479421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha